Rihanna zaprezentowała swoją debiutancką pełną kolekcję damską podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody. Jest to pierwsza pełna kolekcja damska, stworzona przez barbadoską piosenkarkę, która już wcześniej współpracowała z różnymi domami mody i markami w zupełnie innym charakterze.
Japońska ulica uzupełniona gotykiem
Kolekcja stworzona pod nazwą Fenty Puma by Rihanna łączy estetykę japońskiej mody ulicznej i zawiera elementy gotyckie. Projekty utrzymane są w czarno-białej palecie, uzupełnionej różnymi odcieniami szarości.
Kolekcja zaprezentowana podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody, zawiera szeroki zestaw elementów garderoby, uzupełniony oczywiście butami sportowymi - w tym sneakersami na wysokich platformach. W wywiadzie udzielonym przed pokazem Rihanna wyjaśniła motywy, dla których zdecydowała się wystąpić w roli projektantki. - Myślę, że projektowanie jest częścią bycia kreatywnym - powiedziała. - Czerpię przyjemność z kreowania i wyrażania szalonych rzeczy, które krążą mi po głowie, za pomocą rzeczy widzialnych dla ludzi i namacalnych. To najlepsza część możliwości wyrażania siebie.
Ważne wydarzenie dla nowojorskiej gospodarki
Nowojorski Tydzień Mody, w ramach którego organizowanych jest w tym sezonie 180 pokazów najróżniejszych kolekcji, należy do tzw. „wielkiej czwórki” (pozostałe to tygodnie mody w Paryżu, Londynie i w Rzymie).
Wydarzenie nie jest tylko imprezą towarzyską, ale ważnym elementem nowojorskiej gospodarki. Tydzień Mody w Nowym Jorku generuje bowiem około 850 mln dolarów rocznie, z ponad niemal połowa pochodzi z wpływów sektora gastronomicznego i turystycznego (bary, restauracje, hotele i sklepy detaliczne). Według oficjalnych danych, tylko w ciągu jednej edycji nowojorskiej imprezy (która trwa 7-9 dni) restauracje zarabiają około 9 mln dolarów.
Autor: tmw / Źródło: usnews.com, vouge.com