Modelka plus size po raz pierwszy w "Sports Illustrated". "Wiem, że moje ciało jest sexy"

W tegorocznym "Swimsuit Issue", czyli wydaniu "Sports Illustrated" prezentującym stroje kąpielowe, zaprezentuje się Ashley Graham. Modelka plus size po raz pierwszy w historii pojawi się na łamach znanego magazynu.

Magazyn "Sports Illustrated" rokrocznie od ponad 50 lat wydaje "Swimsuit Issue" ze zdjęciami modelek, które w egzotycznej scenerii prezentują stroje kąpielowe.

Rozmiar zero

Dotychczas dziewczyny zapraszane na sesje zazwyczaj nosiły rozmiar zero. Autorzy do współpracy zapraszali takie modelki jak: Irina Shayk, Heidi Klum, Jessica Gomez czy Kate Upton.

W tegorocznej edycji magazynu zadebiutuje modelka plus size, 27-letnia Ashley Graham.

Ashley Graham in The Sports Illustrated Swimsuit issue. #AshleyGraham #CurvesInBikinis (or any other style swimsuit) pic.twitter.com/DsImTeVEuA— wittygrin (@wittygrin) luty 4, 2015

Na zdjęciach Graham prezentuje się w strojach nowej linii kostiumów kąpielowych promowanych hashtagiem #CurvesInBikinis. - Wiem, że moje ciało w bikini jest sexy i chcę, by wszyscy to wiedzieli. Nie mam powodu, aby je ukrywać. Świat jest gotowy na więcej grubszych dziewczyn w bikini. To pomaga kobietom czuć się dobrze i seksownie, dlatego cieszę się, że mogę być częścią kampanii #CurvesInBikini - tłumaczy swój udział w sesji modelka.

#SportsIllustratedSwimsuitIssue Features Plus-Size Model #AshleyGraham: See the... http://t.co/HXoerL4FD0 pic.twitter.com/Ri82MpIB6R— Trending Celeb News (@Celebrilizer) luty 4, 2015
And #AshleyGraham as SI's first "plus sized" model looking smoking hott #SISwim2015 pic.twitter.com/SN1Kxy3FPI— Liv Burns (@2nddegreeeBurns) luty 4, 2015

Chętnie prezentuje krągłości

Ashley Graham to obecnie jedna z najbardziej znanych modelek plus size. Nosi rozmiar 44 i bardzo chętnie pokazuje swoje krągłości. Zrobiło się o niej głośno kilka lat temu, kiedy reklama bielizny z jej udziałem została zakazana w dwóch amerykańskich stacjach telewizyjnych. Graham wystąpiła w sesjach m.in. dla magazynów "Elle", "Vogue" czy "Harper’s Bazaar".

@voguemagazine in #ashleygraham x @AdditionElle #lingerie shot by #cassbird #sexystateofmind pic.twitter.com/kA8xb0MJnn— Ashley Graham (@theashleygraham) listopad 14, 2014
Shooting my holiday #lingerie collection today! @itsNickBateman was a great co-worker! #AG for @AdditionElle pic.twitter.com/SxuEvbMP3o— Ashley Graham (@theashleygraham) sierpień 9, 2014

Wydanie specjalne

"Sports Illustrated" jest czasopismem o tematyce sportowej, które w USA wydawane jest od 1954 roku. Obecny nakład przekracza 3 miliony egzemplarzy. Magazyn jest własnością koncernu Time Warner. Tegoroczne wydanie "Swimsuit Issue" ukaże się w poniedziałek 9 lutego.

To koniec rozmiaru zero?

Na zeszłorocznej okładce specjalnego wydania magazynu znalazły się trzy seksowne, ale szczupłe modelki, pozujące w bikini.

Sports Illustrated, Swimsuit Issue 2014 [US] No. 45 2014 http://t.co/LQ5PDpdNni 5292 pic.twitter.com/NJVDlBWbZG— 普通なった (@qjga2) luty 4, 2015

W odpowiedzi na to modelki plus size zrobiły własną wersję popularnego zdjęcia.

#tbt shooting @swimsuitsforall campaign is paradise -Turks&Caicos Islands- w @Robynlawley @gabifresh &@shareefa_J pic.twitter.com/MVmUUbSq2H— Jada Sezer (@JadaSezer) październik 9, 2014

Coraz częściej znane marki i projektanci zatrudniają modelki, które noszą rozmiar XL.

W 2013 roku, po raz pierwszy w historii, stroje kąpielowe znanej marki H&M reklamowała modelka o puszystych kształtach. Gigant zatrudnił Jennie Runk, która nosi rozmiar 44. "To pozytywny sygnał na temat zmieniających się standardów piękna" - komentowały media.

W tym samym roku co H&M na ten odważny krok zdecydowała się znana marka bieliźniarska Chantelle. Jej twarzą została Robyn Lawley, modelka o puszystych kształtach. Był to przełom, bo po raz pierwszy w historii luksusowa firma zatrudniła dziewczynę w rozmiarze 44, a nie typowym dla modelek 34.

Dodatkowo ważąca ponad 90 kg Amerykanka została gwiazdą kalendarza Pirelli na 2015 rok.

Autor: kl/ja/kwoj / Źródło: Independent, Sports Illustrated, Twitter, TVN24

Czytaj także: