W Krakowie testowany jest 19-metrowy autobus SOR NB 18 City. To najdłuższy przegubowiec, który do tej pory jeździł po ulicach stolicy Małopolski.
- To czeski, niskopodłogowy autobus SOR NB 18 City, ma 19 metrów długość, 5 par drzwi, wyposażony oczywiście w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, kasowniki przy każdych drzwiach – wymienia Ireneusz Hyra, rzecznik prasowy firmy Mobilis, które testuje pojazd.
150 miejsc dla pasażerów
Prezentowany przegubowiec jest o metr dłuższy od dotychczasowych autobusów jeżdżących po Krakowie. Czeski przegubowiec pomieści łącznie 150 osób. Ma 44 miejsca siedzące i 106 stojących.
- Autobus jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiada platformę, która umożliwia wjazd wózkiem, ma funkcję przyklęku, czyli obniżenia podłogi przy krawężniku jeśli istnieje taka potrzeba dla osoby starszej lub matki z dzieckiem – dodaje Hyra.
Autobus wyposażony jest w silnik napędzany olejem napędowym, który spełnia wymogi EURO 6, czyli jedne z najwyższych w Europie.
Koszty produkcji takiego autobusy zależne są od wyposażenia. Jak mówi Hyra, cena waha się od 1 mln 200 tys. do 1 mln 600 tys. zł.
Autobus będzie teraz testowany na ulicach miasta. Nie wiadomo jednak, czy na stałe zostanie w Krakowie.
- Jeśli wygramy przetarg na obsługę linii 152 i 178, wtedy kupimy nowe autobusy, którymi będziemy wozić pasażerów po Krakowie – zapowiada Hyra. - Musimy się dostosować do specyfikacji, które wynikają z warunków zamówienia przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. – dodaje.
Autor: mkul/nf / Źródło: TVN24 Kraków
Źródło zdjęcia głównego: Mobilis Group w Krakowie