Skoczek narciarski Maciej Kot, Miss Polski 2012 Katarzyna Krzeszowska i zdobywca złotego medalu w zawodach Robot Challenge Michał Gazda będą zachęcać do studiowania w Krakowie. Rusza kampania „Kraków to stan umysłu”.
- Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy nie wybrali jeszcze miejsca studiowania i przekonać ich, że warto wybrać Kraków – mówi zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta Magdalena Sroka. - Nie chcemy prostej kampanii: "przyjedź do Krakowa i studiuj", ale kampanii, która pokazuje miasto od bardziej emocjonalnej strony. Jej hasło „Kraków to stan umysłu” jest otwarte, każdy sam wypełni je własną treścią. Bohaterowie kampanii to młodzi, wspaniali ludzie, którzy pokazują, że realizując swoje pasje, studiując w Krakowie, można osiągnąć sukces – dodaje.
200 tys. studentów w Krakowie
Według danych Urzędu Miasta w Krakowie działają obecnie 23 uczelnie wyższe, na których pracuje ok. 13 tys. nauczycieli akademickich, a wykształcenie zdobywa ok. 200 tys. studentów.
Miss Polski 2012 Katarzyna Krzeszowska studiuje w Krakowie grafikę, Maciej Kot, brązowy medalista Mistrzostw Świata w skokach narciarskich, wychowanie fizyczne, a Michał Gazda jest absolwentem informatyki stosowanej.
- Jeśli komuś zależy na naprawdę dobrym wykształceniu i znalezieniu dobrej pracy powinien wybrać studia w Krakowie. W mieście jest też dużo rzeczy do robienia poza studiowaniem, jest wiele wydarzeń kulturalnych, sportowych, jest niedaleko do gór – wymienia zalety miasta Maciej Kot.
- Kraków ma specyficzny klimat, którego nie da się opisać. Trzeba tu po prostu być – podkreśla Katarzyna Krzeszowska, którą do studiowanie w Krakowie zachęcili znajomi i rodzina. - Chciałabym w Krakowie zostać, bo to miasto z perspektywami na przyszłość – dodaje.
Znani studenci z Krakowa na billboardach
Billboardy z twarzami Michały Gazdy, Macieja Kota i Katarzyny Krzeszowskiej będą eksponowane przez dwa tygodnie w pięciu miastach: Warszawie, Katowicach, Kielcach, Lublinie i Rzeszowie. Z woj. śląskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego pochodzi największa liczba osób studiujących w Krakowie.
Reklama w maju ukaże się również w dzienniku „Rzeczpospolita”, w którym będzie publikowany najnowszy „Ranking Szkół Wyższych”. Adresatami kampanii mają być nie tylko sami kandydaci na studia, ale też osoby, które mają wpływ na ich decyzje: rodzice i znajomi.
Realizacja kampanii kosztowała 200 tys. zł.
Autor: nf / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: krakow.pl | Paweł Krawczyk