Krakowski magistrat zaoszczędzi 522 tysiące złotych. Od 12 lutego do 1 marca urzędnicy wcielą się w listonoszy i dostarczą mieszkańcom decyzje o wymiarze podatku od nieruchomości.
- Pracownicy urzędu dostarczą do domów krakowian 230 000 przesyłek – informuje Filip Szatanik, rzecznik miasta Krakowa.
Urzędnicy - doręczyciele
Z obliczeń magistratu wynika, że całkowity koszt doręczeń tej liczby korespondencji wyniesie 811,9 tys. Poczta Polska – po uwzględnieniu zwrotów przesyłek – dostarczyłaby taką ilość decyzji za 1.334 tys. zł. Magistrat zaoszczędzi zatem 522 tys. zł.
- Działamy tak już od kilku lat - mówi rzecznik. - Pracownicy robią to skuteczniej i taniej niż poczta - ocenia.
Urzędnicy – doręczyciele nie mogą pobierać od mieszkańców żadnych opłat. Na ich prośbę mają obowiązek wylegitymowania się, potwierdzenia swoich danych personalnych oraz przedstawienia upoważnienia do doręczania decyzji.
Jak informuje Szatanik, korespondencja będzie doręczana w dni powszednie i soboty od godz. 8.00 do 20.00.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: just,mmg/ / Źródło: TVN 24 Kraków
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl