Kraków jednokierunkowy? Miasto chce ograniczać ruch

Czarnowiejską pojedziemy w kierunku Miasteczka AGH, Reymonta - w stronę al. Mickiewicza
Czarnowiejską pojedziemy w kierunku Miasteczka AGH, Reymonta - w stronę al. Mickiewicza
Źródło: tvn24

Kraków planuje wprowadzić drogi jednokierunkowe nie tylko wokół Plant, ale także dookoła Miasteczka Studenckiego AGH. Władze miasta potem chcą jeszcze zmniejszyć ruch samochodowy na Kazimierzu.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przedstawił w tym tygodniu koncepcję zmiany organizacji ruchu w centrum Krakowa. To tylko jeden z trzech etapów planowanych zmian, które obejmują:

  • ruch jednokierunkowy wokół Plant,
  • jeden kierunek jazdy na ulicach Czarnowiejskiej i Reymonta oraz kontrapas dla MPK,
  • zmniejszenie ruchu samochodów na Kazimierzu.

- Będą realizowane po kolei - mówi tvn24.pl Michał Pyclik, rzecznik ZIKiTu.

Etap I w wakacje

Pierwszy projekt został już dokładnie opracowany i będzie przedstawiony do dyskusji m.in. Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa, Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta, Radzie i Zarządowi Dzielnicy Śródmieście, przedstawicielom korporacji taxi oraz środowisku rowerzystów.

Kraków zaprasza też mieszkańców do dyskusji. Ta odbędzie się w dniu 30 kwietnia o godzinie 16:00 w sali obrad rady miasta. Jeśli uwagi stron będą zasadne, projekt może ulec zmianom, zapowiedzieli urzędnicy.

Władze miasta, po konsultacjach społecznych, zamierzają wprowadzić w życie projekt jednokierunkowej jazdy wokół Starego Miasta. Ma się to stać w wakacje, kiedy natężenie ruchu jest mniejsze.

Etap II przed początkiem roku akademickiego

Później miasto ma wziąć się za realizację drugiego projektu: zmiany dwukierunkowych ulic Czarnowiejskiej i Reymonta w jednokierunkowe.

– Czarnowiejską pojedziemy w stronę Miasteczka Studenckiego AGH, a Reymonta w stronę alei Mickiewicza, obok stadionu Wisły – podaje Michał Pyclik. - W wakacje będziemy pracować nad tą koncepcją, ale chcemy wprowadzić ją w życie jeszcze przed przybyciem do Krakowa studentów – dodaje.

Głównym powodem zmiany organizacji ruchu na ulicy Czarnowiejskiej i Reymonta są opóźnienia w rozkładzie jazdy autobusów.

– Na tym odcinku autobusy stoją w korkach, co powoduje opóźnienia na trasie. Na ulicy Czarnowiejskiej chcemy wprowadzić kontrapas dla MPK – precyzuje Pyclik.

Etap III - do opracowania

W trzeciej kolejności miejscy urzędnicy pochylą się nad problemem nadmiernego, ich zdaniem, ruchu na Kazimierzu.

- Sprawdzimy, co da się tam zrobić - mówi Pyclik.

Nie ma pieniędzy na inne rozwiązanie

Dlaczego ZIKiT chce rozwiązać problem korków zmianą dróg dwukierunkowych na jednokierunkowe?

– Nie ma pieniędzy na przebudowę, dlatego decydujemy się na zmianę organizacji ruchu – przekazał w rozmowie z nami Pyclik.

Autor: nf/mz / Źródło: TVN24 Kraków

Czytaj także: