Połączenia przychodzące na numery 112 i 999 na terenie Śląska od czwartku przekierowywane były do innych województw. To była techniczna awaria i już jest częściowo naprawiona. Po południu w piątek system ma działać w pełni.
Do awarii w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Katowicach doszło w czwartek. W związku z tym połączenia na numery alarmowe zaczęły być przekierowywane do dyspozytorów w innych regionach.
- Około 20 procent systemu przechodzi dodatkowe procedury sprawdzania. Pracujemy nad tym, żeby do godziny 12 przywrócić w całości funkcjonowanie systemu. (…) Działają już dyspozytornie medyczne – powiedziała w piątek rzeczniczka Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego Alicja Waliszewska.
Podkreśliła, że problemy w funkcjonowaniu Centrum Powiadamiania Ratunkowego to skutek awarii technicznej, a nie na przykład działań hakerów.
Alternatywne kanały obsługi pacjentów
Informację o tej sytuacji otrzymaliśmy na Kontakt 24, potwierdził ją Michał Tomanek z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach
- Mogę potwierdzić, że wystąpiły problemy w naszym Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Nie mam szczegółowych informacji odnośnie tego, czego dotyczy awaria. Natomiast numer alarmowy 112 działa, choć odbierany jest w innym województwie, prawdopodobnie opolskim, skąd zgłoszenia przekierowywane są do odpowiednich jednostek na terenie Śląska - podkreślił.
Waliszewska zapewniała, że wszystkie numery są odbierane i pacjenci na ten moment mają pełne zabezpieczenie udzielania pomocy. - Uruchomione zostały alternatywne kanały obsługi- mieszkańcy są zabezpieczeni - mówiła.
Źródło: tvn24.pl / Kontakt 24/ PAP
Źródło zdjęcia głównego: maoyunping/Shutterstock