Koniec z zawracaniem autobusów pod Spodkiem, czekania na nie przy niezadaszonych przystankach czy kluczenia autem wąskimi uliczkami w centrum. Zakończyła się przebudowa jezdni od ronda do rynku w Katowicach. Autobusy powróciły na swoje dawne trasy prowadzące do ulic Piotra Skargi i Adama Mickiewicza.
Utrudnienia w centrum Katowic rozpoczęły się z końcem kwietnia. W związku z kolejnym etapem przebudowy rynku zamknięto ul. Mickiewicza i Skargi, postanowiono tymczasowy przystanek Katowice Moniuszki i zmieniono organizację ruchu komunikacji miejskiej - nowymi trasami pojechały 52 linie autobusowe. Efektem były korki i tłok na małych przystankach. Od dziś - przynajmniej te pierwsze mają się jednak zmniejszyć.
Powrót do Skargi
- W związku z zakończeniem przebudowy układu drogowego strefy Rondo-Rynek w Śródmieściu Katowic autobusy powróciły na swoje dawne trasy - do przystanku końcowego „Katowice Piotra Skargi”, zlokalizowanego przy północnej krawędzi ul. Piotra Skargi, niedaleko byłego Hotelu Silesia - informuje Emil Markowiak z wydziału prasowego KZK GOP.
Linie autobusowe przebiegające al. Roździeńskiego, tj. linie nr: 40, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 831 i 835 po przystanku „Katowice Uniwersytecka” pojadą przez Rondo im. Gen. J. Ziętka, następnie al. Korfantego (przez przystanek „Katowice Aleja Korfantego”), do ul. Piotra Skargi, gdzie w rejonie byłego Hotelu Silesia wybudowano tymczasowy przystanek końcowy i początkowy.
Koniec Moniuszki
W kierunku powrotnym autobusy pojadą ulicami: Piotra Skargi, Sokolską, przez Rondo im. Gen. J. Ziętka do włączenia się na stałe trasy. Tymczasowy przystanek „Katowice Moniuszki” zostanie zlikwidowany.
Linia autobusowa nr 12 – przywrócenie stałej trasy przejazdu. Po obsłudze przystanku „Katowice Szkolna” autobusy pojadą ulicami: Moniuszki, Piotra Skargi, łącznikiem ul. Piotra Skargi z ul. Mickiewicza (obsługa przystanku „Katowice Mickiewicza – stanowisko nr 2), Słowackiego, do podziemnego dworca autobusowego, celem włączenia się na stałą trasę w kierunku Ligoty. Linia autobusowa nr 27 – pozostawienie obecnej trasy, z jednoczesnym wprowadzeniem korekty godziny odjazdu z przystanku „Katowice Plac Wolności” do Dąbrowy Górniczej z 5:26 na 5:20. Linia autobusowa nr 910 – przywrócenie stałej trasy przejazdu. Po obsłudze przystanku „Katowice Francuska” autobusy pojadą ulicami: Francuską, Szkolną, Moniuszki, Piotra Skargi, łącznikiem ul. Piotra Skargi z ul. Mickiewicza (obsługa przystanku „Katowice Mickiewicza” – stanowisko nr 2), Słowackiego, do podziemnego dworca autobusowego, celem włączenia się na stałą trasę w kierunku Osiedla Paderewskiego. Na alei W. Korfantego został przywrócony przystanek Katowice Aleja Korfantego dla linii nr: 6, 30, 40, 673, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 820, 830, 831, 835, 840, 870 i 930 jadących w kierunku Skargi / Stawowej / Mickiewicza. Dodatkowo wybudowano przystanek na al. Korfantego (przy jezdni zachodniej).
Zmiany w Chorzowie
Ze zmianami w organizacji ruchu muszą się liczyć mieszkańcy Chorzowa. Tam przebudowywana jest pętla tramwajowa przy rynku. - Te zmiany potrwają kilka miesięcy. W najbliższym czasie należy spodziewać się jeszcze zmian w kursowaniu autobusów - dodał Markowiak z KZK GOP.
Przebudowa centrum Katowic dobiega końca:
Do Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: rf / Źródło: TVN24 Katowice
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Katowice