"Push-up" dla dziewczynek. "To perwersja"

 
Staniki z "push up" z letniej kolekcji amerykańska marka sprzedaje dla dzieci
Źródło: Abercrombie & Fitch

Amerykańska marka odzieżowa Abercrombie & Fitch wypuściła na rynek bikini dla małych dziewczynek, w których staniki mają wszyte gąbki imitujące kobiecy biust. Bikini z "push up" znalazły się w dziale dla dzieci. Wybuchł skandal. "Wycofajcie to ze sklepów" - zaapelowali dorośli klienci marki.

Letnia kolekcja amerykańskiej marki odzieżowej Abercrombie & Fitch po raz pierwszy składa się ze strojów kąpielowych dla dzieci, wśród których są bikini dla małych dziewczynek. Staniki z "push up", czyli wypełnione gąbką imitującą kobiece kształty, pojawiły się w dziale dla dzieci.

Gdy tydzień temu marka wstawiła je także do swojego sklepu internetowego, na portalach społecznościowych zawrzało.

To perwersja!

"Wstydźcie się! Robicie z dzieci obiekty seksualne. To perwersja" - pojawiły się komentarze na stronie Abercrombie & Fitch. "W świecie, w którym rodzice ciężko pracują dzieci nie mogą być bezpieczne, bo wy małym dziewczynkom wmawiacie, że będą ładne tylko wtedy, gdy będą mieć kobiecy biust. Usuńcie te stroje ze sklepów!" - apelowali inni.

Staniki bikini Abercrombie & Fitch mają "push up", jak dla dorosłych kobiet, ale wzorki w łosie, jak dla małych dziewczynek
Staniki bikini Abercrombie & Fitch mają "push up", jak dla dorosłych kobiet, ale wzorki w łosie, jak dla małych dziewczynek

Kontrowersje wokół bikini opisał "New York Daily News", a za nim inne amerykańskie gazety. Ale na skandal z "push up" firma na razie nie zareagowała. Usunęła jedynie krytyczne wpisy ze swojej strony, ale strojów nie wycofała ze sprzedaży. Nikt z szefów nie zabrał głosu.

W ub.r. podobne kontrowersje wywołała brytyjska marka odzieżowa Primark, która wprowadziła do sprzedaży seksowne staniki dla dziewczynek. Głos w tej sprawie zabrali politycy, łącznie z brytyjskim premierem Davidem Cameronem. Efekt? Primark wycofał krytykowany towar.

Marka wywołuje również kontrowersje dzięki swoim mocno erotycznym kampaniom reklamowym
Marka wywołuje również kontrowersje dzięki swoim mocno erotycznym kampaniom reklamowym

Ubierali się Garbo i Hemingway

Abercrombie & Fitch to marka odzieżowa reprezentująca tzw. amerykański styl życia, specjalizująca się w produkcji ubrań typu "casual luxury" dla ludzi w wieku 18-22 lata, amerykańskich licealistów i studentów college'ów.

Firma powstała w 1892 roku na Manhattanie. Jej założycielem jest David Abercrombie. W 1900 współwłaścicielem firmy został nowojorski prawnik Ezra Fitch. W 1904 roku oficjalnie zmieniono nazwę spółki na Abercrombie & Fitch Co.

Na początku XX wieku A&F była jedną z najpopularniejszych marek oferujących odzież sportową. Do znanych Amerykanów noszących ubrania A&F należeli m.in. Greta Garbo, Katherine Hepburn, Clark Gable, John Steinbeck i Ernest Hemingway.

Źródło: tvn24.pl

Czytaj także: