W środowy poranek wszystkich użytkowników Facebooka przywitał niepokojący komunikat o aktualizacji regulaminu. Co zmiany w regulaminie oznaczają dla internautów? Wyjaśniamy.
"Od 1 stycznia 2015 r. użytkownik korzystający z naszych usług zobowiązuje się przestrzegać zaktualizowanych regulaminów, zasad wykorzystania danych, zasad stosowania plików cookie, a także wyraża zgodę na wyświetlanie mu ulepszonych reklam, opracowanych na podstawie wykorzystywanych przez niego aplikacji i witryn" - taka wiadomość powitała w środę wszystkich, którzy logowali się na Facebooka.
Uspokajamy. Regulamin Facebooka ulegnie jedynie kosmetycznym, porządkującym zmianom, a wiele z nich w ogóle nie będzie obowiązywało w naszym regionie. Wszystkie mają wejść w życie od 1 stycznia 2015 roku.
Jedną z nowości jest zgromadzenie wszystkich informacji dotyczących naszej prywatności w serwisie w jednym miejscu. W odpowiedniej sekcji będzie można sprawdzić, co inne osoby widzą na nasz temat oraz w jaki sposób inni użytkownicy mogą wchodzić z nami w interakcję. Z tego poziomu można też zarządzać treściami, które chcemy widzieć, korzystając z Facebooka.
Porządek w reklamach
Twórcy serwisu uporządkowali w nowym regulaminie Facebooka także politykę reklamową w serwisie. Do tej pory użytkownicy korzystający z serwisu na wielu różnych urządzeniach zgłaszali problemy, że raz wybrane ustawienia dotyczące reklam działały np. tylko na laptopie. W myśl nowego regulaminu Facebooka, jeśli zdecydujemy, że nie chcemy widzieć określonego typu reklam, to ustawienia te będą obowiązywały na wszystkich urządzeniach. Jednocześnie serwis zapewnia, że - tak jak do tej pory - nie będzie udostępniał reklamodawcom naszych danych osobowych.
Oprócz tego, twórcy Facebooka planują wprowadzenie dla użytkowników kilku nowych ułatwień. W niektórych regionach testowana będzie możliwość m.in. robienia zakupów za pomocą przycisku "Kup". Z kolei informacje o naszej lokalizacji mają pomóc w prezentowaniu wydarzeń dziejących się w ich pobliżu lub np. menu okolicznych restauracji i barów.
Autor: ts/kka
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock