Dasza Żukowa, była naczelna magazynu mody "Pop" i partnerka rosyjskiego miliardera Romana Abramowicza, otwiera własny magazyn. Będzie się nazywał "Garage", tak jak muzeum sztuki współczesnej Garage Center for Contemporary Culture, które otworzyła w Moskwie. Gazeta zajmie się sztuką i modą.
Nikt nie wiedział, dlaczego Dasza Żukowa w listopadzie ub.r. zrezygnowała po blisko dwóch latach z posady redaktor naczelnej w znanym magazynie mody "Pop", który należał do Bauer Media. Dopiero teraz potwierdziła, że powodem był nowy tytuł.
31-letnia Żukowa pracuje nad magazynem "Garage". - To będzie pismo dla dziewczyn. Poświęcone sztuce z silnym naciskiem na modę – zdradza serwisowi "Fashionologie". I dodaje: - Mam więcej pomysłów, z którymi nie wiem co zrobić. Chyba jestem zbyt dużą marzycielką.
Tytuł pisma wzięła od nazwy Garage Center for Contemporary Culture, najwiekszego w Moskwie muzeum sztuki współczesnej, które uruchomiła w 2008 roku. Na rynku pojawi się we wrześniu.
Naczelna z intuicją
Do zespołu redakcyjnego Żukowa zatrudniła m.in. byłą redaktor naczelną "Vogue Paris" Joan Juliet Buck, która będzie konsultantką, i w roli stylistki Vanessę Traina – modelkę, projektantkę i jedną z pięciu córek Danielle Steel, najpopularniejszej autorki kobiecych romansów.
Branża wróży sukces Żukowej. W międzynarodowych elitach towarzyskich uchodzi za ikonę stylu i znawczynię sztuki. Ważny jest też fakt, że poradziła sobie w "Pop", choć przejęła posadę po założycielce pisma, cenionej Katie Grand, nie mając żadnego doświadczenia w mediach. - Robienie gazety przychodzi mi łatwo. Intuicyjnie wiem, jak to ma wyglądać – powiedziała "Fashionologie".
Rosjanka ma także własną markę odzieżową Kova&T i bijący rekordy popularności w Rosji portal plotkarski www.spletnik.ru. Ale najbardziej znana jest jako partnerka Romana Abramowicza, właściciela słynnego klubu Chelsea, który jest jednym z najbogatszych ludzi świata i najzamożniejszym człowiekiem urodzonym w Europie Wschodniej. Jego majątek "Forbes" wycenia na 7,8 mld funtów.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Bauer Media