"Kazirodcze i lesbijskie sugestie"

 
"Te reklamy są bardzo sugestywne, po to, by podniecać konsumentów" - brzmią głosy krytyki
Źródło: Lake & Stars
- Te reklamy są bardzo sugestywne i wyraźnie przeznaczone do tego, by podniecać konsumentów – tak zareagowali krytycy najnowszej kampanii reklamowej amerykańskiej marki Lake & Stars, produkującej bieliznę i stroje kąpielowe. Na zdjęciach widać przytulające się 19-latkę i jej matkę, ubrane jedynie w bieliznę. Co też wywołało kontrowersje i głosy, że reklamy mają "kazirodczy i lesbijski podtekst".

Po tym, jak w mediach pojawiły się reklamy najnowszej kolekcji bielizny nowojorskiej firmy Lake & Stars wybuchła medialna debata na temat wykorzystywania stosunków matka-córka w kontrowersyjnym kontekście.

Chodzi o to, że 19-letnia India przytula się do swojej matki Johanny, a obie są ubrane w seksowną bieliznę. Uznano, że "pozy są prowokacyjne" i mają jeden cel: "podniecać konsumentów, głównie mężczyzn". - Jestem zdegustowana, ale nie zaskoczona. Reklamodawcy - zwłaszcza producenci bielizny - nie ustają w przesuwaniu granicy dobrego smaku, by zwrócić na siebie uwagę i podnieść sprzedaż – mówi w rozmowie z Fox News psycholog Nancy Irwin.

W roli modelek wystąpiły Johanna i jej prawdziwa córka India (fot. Lake & Stars)
W roli modelek wystąpiły Johanna i jej prawdziwa córka India (fot. Lake & Stars)

Ponadto Irwin zarzuca zdjęciom: - Mają kazirodcze i lesbijskie sugestie. Seksualny podtekst mają też zdjęcia fallicznych kaktusów.

Firma zaskoczona negatywnymi reakcjami

Sarah Maria, autorka książki "Pokochaj swoje ciało, pokochaj swoje życie" i specjalistka m.in. w sprawie wizerunku, dołącza do krytyki ekspertów. - Jest wiele piękna w relacji matka-córka, z których żadne nie wydaje się być przedstawione w tej sesji zdjęciowej. To jest sprzedaż płci w celu sprzedaży odzieży - powiedziała.

"Chcieliśmy przedstawić zdrowy i piękny związek dwóch kobiet" - bronią się autorzy kampanii (fot. Lake & Stars)
"Chcieliśmy przedstawić zdrowy i piękny związek dwóch kobiet" - bronią się autorzy kampanii (fot. Lake & Stars)

Tymczasem szefowie Lake & Stars są zaskoczeni tak negatywnymi reakcjami. - Dziwi nas, że ludzie reagują tak gwałtownie i mają negatywne skojarzenia, jak kazirodztwo. My chcieliśmy przedstawić zdrowy i piękny związek dwóch kobiet, to dziwne, że w naszej kulturze ludzie widząc coś takiego czują się nieswojo i mają powód do plotek. Wszyscy zaangażowani w sesję zdjęciową - projektanci, modelki i fotograf - zgadzają się, że te fotografie są piękne i gustowne – broni się Maayan Zilberman, właścicielka firmy.

Nic złego w kampanii nie widzi Steve Hall z blogu poświęconego reklamie, Ad Rants. - To, że widzimy je razem w bieliźnie, to jeszcze nie powód, by uważać, że zdjęcia są szkodliwe i niepokojące – zapewnia.

Źródło: Fox News, tvn24.pl

Czytaj także: