Jedna z rosyjskich fabryk lodów spotkała się z ostrą krytyką, gdy na plakacie reklamującym lody pojawiło się hasło "czarny w białym" i rysunek Baracka Obamy na tle Kapitolu. Reklamowy plakat z napisem " U wszystkich na ustach - Czarny w Białym" odczytano jako przejaw rasizmu.
Plakat przedstawia rysunek zniekształconego amerykańskiego prezydenta Baracka Obamy z uniesioną w geście pokoju prawą ręką. Postać ustawiono na tle Białego Domu. Skandal wybuchł, gdy reklamowy plakat został opublikowany na stronie "Ads Of the World" (reklamy świata). Na pytanie opublikowane pod plakatem "czy to rasizm?" wielu internautów odpowiedziało twierdząco. Według Sky News szef organizacji praw człowieka "SOVA", z siedzibą w Moskwie, twierdzi, że obraz może wywoływać rasistowskie skojarzenia.
"To zabawa nic więcej"
Firma, która przygotowała kampanię reklamową zapewnienia, że obraz nie ma żadnych skojarzeń rasistowskich. Według reklamodawców, to zdjęcie, po prostu ma zwrócić uwagę na fakt, że Biały Dom ma czarnego prezydenta.
Szef agencji reklamowej "Nowy region", Andriej Gubajdyllin zapewnia, że nie jest rasistą. - Rosja różni się od zachodnich poglądów na rasę. Dla Rosji to nie jest rasizm. To jest tylko zabawa, nic więcej - mówił Gubajdyllin w rozmowie z agencją AFP.
Jak się okazuje, to nie pierwszy przypadek, kiedy wizerunek prezydenta USA został wykorzystany przez rosyjskich biznesmenów w celach reklamowych. Już wcześniej "wykorzystano" go do reklamy solarium i jednej z sieci gabinetów stomatologicznych. Te ostatnie reklamowały się hasłem "całkowite uzębienie demokracji".
Prezerwatywy Obamy
W Ameryce nadal sprzedawane są prezerwatywy Obama condoms z hasłem: nie dla zwykłych białych facetów news
Jak informuje rosyjski portal newsru.com, nie tylko w Rosji wykorzystywany jest wizerunek prezydenta USA w celach marketingowych. "W Ameryce nadal sprzedawane są prezerwatywy Obama condoms z hasłem: nie dla zwykłych białych facetów".
Źródło: newsru.com
Źródło zdjęcia głównego: www.adsoftheworld.com