- Druga linia metra przechodzi przez samo centrum Warszawy. Jej budowa oznacza same przyjemności dla inżynierów: tunel pod Wisłą i pod Wisłostradą - opowiadał w TVN24 architekt Andrzej Chołodzyński, który zaprojektował stacje Dworzec Gdański oraz Plac Wilsona.
Wprawdzie budowa pierwszej linii metra nie dobiegła jeszcze końca, to trwają już przygotowania do rozpoczęcia budowy drugiej nitki. - Pod koniec sierpnia otwarte zostaną ostatnie stacje pierwszej linii. Będą skromniejsze niż nagrodzony niedawno Plac Wilsona, ale też będą cieszyć oko i pasażerów metra - zapewniał Andrzej Chołodzyński. Podkreślił, że ich budowa pójdzie szybciej niż pozostałych stacji, bo przystanki bielańskie są płytsze. - Budowane były metodą odkrywkową - przypomniał architekt.
Druga linia jak marzenie inżyniera A co z drugą linią? Czy na nią też będziemy musieli poczekać ćwierć wieku? - Do realizacji projektu zgłosiło się pięć międzynarodowych konsorcjów. Pod koniec czerwca wyłonimy najlepszego oferenta - mówił Chołodzyński. Przypomniał, że centralny odcinek będzie przebiegać na linii od ronda Daszyńskiego po Dworzec Wileński. - Będzie przebiegać przez centrum miasta, co oznacza mnóstwo przyjemności dla inżynierów - m.in. budowę tunelu pod Wisłą oraz pod Wisłostradą - opowiadał architekt. Zaznaczył, że najwięcej pracy wymagać będą stacje na Nowym Świecie oraz na Świętokrzyskiej, bo będą najgłębsze.
Metro w 45 miesięcy? Jak długo to potrwa? - 45 miesięcy. Harmonogram przewiduje otwarcie centralnego odcinka na przełomie kwietnia i maja 2012 roku. Trzy z firm, które ubiegają się o jego budowę, przekonują, że to termin wykonalny - mówił Chołodzyński.
Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24