"Uczenie się jest jedyną drogą, by porażkę zamienić w sukces" - to motto Samuela Westa, założyciela muzeum składającego się z zaskakująco złych produktów, wynalazków i gadżetów, które okazały się klapą. Wśród eksponatów znajdziemy mrożonki produkowane przez producenta pasty do zębów i grę planszową projektu Donalda Trumpa.
Samuel West, psycholog ze szwedzkiego Helsingborga, postanowił stworzyć kolekcję produktów z różnych gałęzi przemysłu, które okazały się porażką. Muzeum ma uświadamiać, że nawet największym i najbardziej znanym firmom zdarzają się mniej trafione pomysły.
Wystawa składa się na razie z 60 eksponatów, ale będzie się rozrastać – do Westa ciągle zgłaszają się osoby, które pamiętają lub są w posiadaniu dziesiątek innych nieudanych produktów. Jednak muzeum nie powstało wyłącznie po to, aby zwiedzający mogli pośmiać się z tego, jak wielkim firmom powinęła się noga.
Kult sukcesu
West podkreśla, że dość już ma powszechnego kultu sukcesu. – Zauważyłem, że sukces zawsze stawiany jest na piedestale, podczas gdy porażki szybko zamiatane są pod dywan. Jednak ja wiem, i wie to też większość ludzi, że 90 procent innowacji okazuje się klapą – tłumaczył w wywiadzie dla "New York Timesa".
Zauważyłem, że sukces zawsze stawiany jest na piedestale, podczas gdy porażki szybko zamiatane są pod dywan. Jednak ja wiem, i wie to też większość ludzi, że 90 procent innowacji okazuje się klapą Samuel West
Autor: AKrg\mtom / Źródło: NY Times; Twitter; Facebook; museumoffailure.se