W sobotę zamykają Kaponierę. Sprawdź objazdy

Od soboty rozpoczynają się prace na rondzie Kaponiera
Od soboty rozpoczynają się prace na rondzie Kaponiera
Źródło: Wikipedia CC BY SA | Ziko

11 sierpnia rusza II etap przebudowy węzła Kaponiera. Przez 15 miesięcy przejazd przez Rondo Kaponiera będzie mocno ograniczony. Zarząd Dróg Miejskich podał właśnie, jak wyglądać będzie organizacja ruchu w pierwszych miesiącach prac.

Duże zmiany czekają zarówno pasażerów, jak i kierowców. Oto jak będą wyglądać:

Kierunek: wschód

W sobotę drogowcy wyłączą z ruchu wschodnią jezdnię ulicy Roosevelta, na odcinku od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego, oraz całą zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta między ulicami Słowackiego a Zwierzyniecką. Na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do Słowackiego kierowcy będą mieć do dyspozycji jedynie jeden pas ruchu. Samochodami nie pojedziemy także północną jezdnię ulicy Zwierzynieckiej na odcinku między ulicami Roosevelta i Zeylanda.

Z Grunwaldu i Junikowa objazd został zaprojektowany od ulicy Bukowskiej, dwukierunkową ulicą Zeylanda do ulicy Zwierzynieckiej. Stąd, w zależności od celu podróży, kierowcy wybiorą jazdę ulicą Święty Marcin lub zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej.

Od południa objazdy wytyczone zostały tak samo jak podczas I etapu przebudowy ronda: przez most Dworcowy, ulice Matyi, Powstańców Wielkopolskich do alei Niepodległości.

Od północy przez Mickiewicza

Kierowcy jadący z Piątkowa i Winograd pojadą ulicami jednokierunkowymi: Słowackiego, Mickiewicza do ulicy Zwierzynieckiej, gdzie wybiorą jeden z dwóch pasów ruchu. Prawym dojadą ulicą Zwierzyniecką do ulicy Kraszewskiegolub dwukierunkową ulicą Zeylanda dotrą do ulicy Bukowskiej. Lewym pasem można będzie dotrzeć do ulicy Święty Marcin i mostu Dworcowego.

Z Rataj i centrum najprościej będzie dotrzeć ulicami Królowej Jadwigi, Matyi, most Dworcowy oraz Roosevelta do Bukowskiej Grunwaldzkiej.

Tramwajowa rewolucja

Remont ronda Kaponiera to także ogromne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Trasy zmieni aż 11 linii tramwajowych.

Drugi etap modernizacji węzła Kaponiera potrwa do 30 listopada 2013 roku. Zakres prac obejmuje przebudowę konstrukcji ronda i ulicy Roosevelta oraz remont generalny przejścia podziemnego wraz z budową nowych przystanków na przedłużeniu trasy Poznańskiego Szybkiego tramwaju do Dworca Zachodniego.

Całkowity koszt inwestycji to 210 mln złotych, z czego 55,78 mln zł wynosza dotacje unijne.

Wykonawcą jest konsorcjum firm: Obrascon Huarte Lain (lider), Aprivia, Hydrobudowa Polska i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro.

Organizacja ruchu podczas remontu ronda Kaponiera
Organizacja ruchu podczas remontu ronda Kaponiera
Źródło: ZDM Poznań

Autor: FC/mz / Źródło: TVN Poznań

Czytaj także: