Wróciły tramwaje na Przeróbkę i Stogi

Zakończył się pierwszy etap modernizacji linii
Zakończył się pierwszy etap modernizacji linii
Źródło: www.gdansk.pl | Jerzy Pinkas

Po półrocznej przerwie w środę rano został przywrócony ruch tramwajów na trasie ze Śródmieścia do dzielnic Przeróbka i Stogi w Gdańsku. Zakończył się pierwszy etap modernizacji linii. Wszystkie prace mają zakończyć się we wrześniu 2015 roku.

- W Wigilię o godzinie 4.30 uruchomiony został tramwaj od Długich Ogrodów, ulicami Siennicką i Lenartowicza do Pętli Stogi. W czasie remontu na tej trasie kursowała autobusowa komunikacja zastępcza - poinformowała Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzeczniczka prasowa Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Jak dodała, oprócz odcinka torowiska na trasie Długie Ogrody-Lenartowicza gotowe są już dwa perony tramwajowe przy ulicach Głęboka i Żuławska. Trzeci przystanek przy Siennickiej i Lenartowicza jest na razie wykonany jako tymczasowy.

Drogowcy liczna to, że na przełomie marca i kwietnia uda się przywrócić ruch pojazdów na moście Siennickim. Na wiosnę pozostaną także prace na odcinku torowiska od Pętli Przeróbka do ul. Sucharskiego i wtedy od Pętli Przeróbka do Pętli Stogi ruch tramwajowy zostanie ponownie zamieniony na komunikację zastępczą.

Wyremontowano ponad 30 km linii tramwajowej w mieście
Wyremontowano ponad 30 km linii tramwajowej w mieście
Źródło: Jerzy Pinkas | www.gdansk.pl

Inwestycja za ponad 65 mln zł

Koszt modernizacji około 4,4 km trasy oraz m.in. pętli Przeróbka, wiaduktu drogowego przy ul. Siennickiej i mostu nad Martwą Wisłą to 65,6 mln zł. Projekt obejmuje też przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza wraz z przejściami dla pieszych, chodnikami, drogami rowerowymi, zatokami autobusowymi oraz budową wspólnego pasa dla autobusów i tramwajów.

Przebudowywana jest też sieć trakcyjna i oświetlenie a miejscami także sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna. Przebudowa torowiska powoduje duże kłopoty komunikacyjne w tej części miasta. Zamknięty dla ruchu kołowego jest Most Siennicki.

Połączy Siedlce i Piecki Migowo

Obecnie w Gdańsku trwa budowa nowej linii tramwajowej o długości 3,6 km, która połączy dzielnice Siedlce i Piecki Migowo. Przebiegać będzie ulicami Nowolipie i Rakoczego. Budowa ma się zakończyć we wrześniu 2015 r. Trwa budowa także odgałęzienia od trasy czyli ok. 800-metrowego odcinka wzdłuż ulicy Bulońskiej. Nowa linia tramwajowa będzie łączyć się też z powstającą PKM (Pomorską Koleją Metropolitalną. Władze miasta argumentują, że rozwój sieci tramwajowej ma przyczynić się m.in. do lepszego skomunikowania transportu publicznego i zwiększenia liczby pasażerów korzystających z PKM.

W południowych dzielnicach miasta, w których powstaje obecnie najwięcej osiedli mieszkaniowych w latach 2015-2020 będą budowane kolejne linie tramwajowe. Nowe trasy mają połączyć dzielnice z tzw. górnego tarasu z tzw. dolnym tarasem. Jednym z projektów ma być budowa tzw. linii Nowopolitechnicznej, czyli linii tramwajowej łączącej Wrzeszcz z górnym tarasem.

Koszt modernizacji około 4,4 km trasy oraz m.in. pętli Przeróbka, wiaduktu drogowego przy ul. Siennickiej i mostu nad Martwą Wisłą to 65,6 mln zł
Koszt modernizacji około 4,4 km trasy oraz m.in. pętli Przeróbka, wiaduktu drogowego przy ul. Siennickiej i mostu nad Martwą Wisłą to 65,6 mln zł
Źródło: Jerzy Pinkas | www.gdansk.pl

Wyremontowano ponad 30 km linii tramwajowej w mieście

Gdańskie Inwestycje Komunalne podają, że w minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano ponad 30 km linii tramwajowej w mieście, co stanowi ok. 30 proc. istniejących tras. Zbudowano ponad 7 km nowych tras tramwajowych (powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska). Modernizacja i rozbudowa torowisk jest współfinansowana ze środków UE.

Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.

Autor: ws/r / Źródło: PAP/ Tvn24 Pomorze

Czytaj także: