Codziennie, kilkanaście tysięcy podróżnych przemierza trasę Łódź-Warszawa lub odwrotnie. Do pracy, na studia, czasem by pochodzić po Piotrkowskiej. Siedemdziesiąt lat temu, przedwojenny pociąg mknął do Łodzi osiemdziesiąt minut. Pięćdziesiąt lat temu socjalistyczny pociąg dojeżdżał na miejsce w sto minut. Dzisiaj przejazd w jedną stronę pomiędzy tymi miastami trwa do trzech godzin. Od czerwca 2006 roku na trasie Łódź Warszawa trwa wymiana torów. Potrzeba modernizacji tej linii była znana od dawna, wymusił ją stan torów, na niektórych odcinkach ograniczenia prędkości sięgały nawet do 30 km/h. Podjęcie modernizacji stało się możliwe dopiero z chwilą pozyskania Funduszów Unii Europejskiej. Remont tej trasy jest największą inwestycja infrastrukturalną PKP w Polsce. Niestety oznacza to, że pociąg na niektórych odcinkach nadal jeździ z prędkością trzydziestu kilometrów na godzinę i będzie tak jeździł do 2012 roku, w którym PKP planuje się zakończyć całkowity remont tej trasy. Wówczas do Łodzi będziemy podróżować 65 minut, nowymi klimatyzowanymi wagonami. Na razie podróżni liczą postoje i przestoje pociągu i robotników za oknem ...