Edukacja

Edukacja

Kogo najbardziej boli miesiączka?

- "Ubóstwo menstruacyjne"? Wydziwianie! Nie może być po prostu "ubóstwo"? – pytają. A Emilia Kaczmarek bez chwili namysłu odpowiada: - Ile razy, pomagając biedniejszym, pomyśleliście, by kupić im podpaski? Właśnie! Porozmawiajmy więc o miesiączce poważnie.

"To jest moment na to, żeby zawiązywać grupy rówieśnicze i relacje. Oni tego nie mieli"

Już dawno powinniśmy mieć dla uczniów bardzo kompleksowy plan tego, w jaki sposób ich powitać z powrotem w placówkach szkolnych - mówiła w piątek w poranku "Wstajesz i wiesz" w TVN24 dr nauk pedagogicznych Iza Kazimierczyk, prezeska fundacji Przestrzeń dla Edukacji. Komentowała dane UNESCO, według których polscy uczniowie są w europejskiej czołówce w kwestii długość trwania nauki zdalnej.

Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: matura to nie herbatka u cioci

W olbrzymim stresie i niepokoju żyją teraz trzy najbliższe roczniki maturzystów. Uczniowie skarżą się na zdalną edukację i towarzyszącą im niepewność w kwestii egzaminów. Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odpowiada: - Oczywiście dobrze byłoby móc już wszystko zaplanować i powiedzieć dokładnie, jak będzie, ale w pewnym sensie jesteśmy zdani na łaskę wirusa.

Matura 2023. Czy musi być taka trudna?

"Dramatycznie trudna", "Koszmar", "Po raz pierwszy zapłakałam nad informatorem". Nie, to nie jest głos przyszłych maturzystów, ale ich przestraszonych nauczycieli. Dlaczego matura w 2023 roku tak ich przeraża?

Podręczniki pod lupą ministra Czarnka

Jakie płyną wnioski po wzięciu pod lupę podręczników przez ministra Przemysława Czarnka? Nauczyciele nie dowierzali, że w czasie pandemii i roku zdalnej edukacji to główny problem ministra. Zaskoczeni wnioskami jednak nie są, bo trudno spodziewać się różnorodnych opinii, kiedy zespół oddelegowany do zbadania podręczników składa się z ludzi światopoglądowo związanych z ministrem. Adrianna Otręba.

Nauka zdalna i jej wpływ na uczniów

Nauka zdalna wpływa negatywnie na uczniów, a dokładnie na ich psychikę, która już tej izolacji nie wytrzymuje. Apatia, depresja, stany lękowe, bóle psychosomatyczne - na to teraz skarży się młodzież. Nauka zdalna zabrała im możliwość nawiązywania relacji. Problem jest i widać go nawet, jak dzieci o tym nie mówią. Adrianna Otręba.