Gospodarka Niemiec

Gospodarka Niemiec

Obywatele Wielkiej Brytanii w 2017 roku staną przed wyborem dotyczącym swojej przyszłości w Unii Europejskiej. Oznacza to jednak konswencje nie tylko dla nich, ale także dla zagranicznych partnerów londyńskiego City. Jak informuje Bloomberg, niemieckie firmy już zaczynają liczyć koszty ewentualnego opuszczenia UE przez Brytyjczyków. Najwięcej do stracenia mogą mieć producenci samochodów, jak np. BMW.

Polska należy do najatrakcyjniejszych miejsc do inwestowania w Europie Środkowo-Wschodniej. Z badania wynika, że 96 proc. niemieckich firm zainwestowałoby w Polsce ponownie - przekonuje szef Zrzeszenia Niemieckich Izb Przemysłowo-Handlowych (DIHK) dr Eric Schweitzer.

Przyjęcie euro będzie dobre dla Polski, bo wzmocni jej gospodarczą integrację ze strefą euro. Zwiększy też polsko-niemiecką wymianę handlową - mówi w wywiadzie dla PAP minister gospodarki Niemiec Sigmar Gabriel. Jak dodaje, Polska jest i będzie magnesem inwestycyjnym w Europie Środkowej.

Warszawa i Berlin zgadzają się, że w sprawie sporu wokół płacy minimalnej w Niemczech decydująca będzie odpowiedź Komisji Europejskiej, choć dla Polski objęcie nią transportu międzynarodowego - zarówno z punktu widzenia prawa UE, jak i zasady swobody świadczenia usług - jest niedopuszczalne.

Bundestag zwiększył o 1100 km sieć dróg, na których obowiązują opłaty dla kierowców samochodów ciężarowych. Myto za przejazd będą musieli płacić kierowcy pojazdów o ciężarze dopuszczalnym powyżej 7,5 ton, a nie jak dotychczas od 12 ton.

Wicekanclerz, minister gospodarki Niemiec Sigmar Gabriel zamierza nałożyć na starsze elektrownie węglowe emitujące zbyt dużo CO2 dodatkową "opłatę klimatyczną", co jest zapowiedzią rezygnacji z węgla jako źródła energii - pisze w piątek "Sueddeutsche Zeitung".