Lotnictwo

Lotnictwo

17,5 godziny - tyle będzie trwał najdłuższy rejsowy lot na świecie. Nowy rekord ma zostać ustanowiony przez linie Emirates Airlines na trasie Dubaj-Panam City. Po drodze samoloty pokonają aż dziewięć stref czasowych.

Samolot pasażerski taniego przewoźnika Air Arabia wylądował w niedzielę awaryjnie w bazie wojskowej al Minhad w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) po tym jak jeden z pasażerów ostrzegł, że na pokładzie dojdzie do eksplozji - poinformowała agencja prasowa WAM.

Oszczędności nie idą w parze z bezpieczeństwem. Samoloty tanich linii lotniczych są jak autokary: kursują non stop. Latają na granicy bezpieczeństwa i przepisów - uważa Michał Andrachiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa lotniczego. - Ten system może doprowadzić do zwiększenia liczby wypadków - ostrzega.

Tysiące śrubek i nitów do przejrzenia, setki urządzeń do przejrzenia i od dwóch do nawet trzech miesięcy pracy - tak w skrócie można opisać przegląd techniczny samolotów. Specjalnie dla widzów i internautów reporter TVN24 postanowił sprawdzić jak wygląda praca mechaników przy przeglądzie potężnego boeinga 737 na lotnisku w Pyrzowicach.

W zestawieniu z ogromnym jumbo jetem maleńka mucha, pszczoła czy komar wydają się być zupełnie nieszkodliwe. Okazuje się jednak, że mogą być całkiem poważnym problemem dla lotnictwa. Na tyle istotnym, że w jego rozwiązanie zaangażował się specjalny "robaczy zespół" jednego z ośrodków NASA.

Ten samolot przeleciał 800 km bez pilota w kokpicie. To część europejskich testów samolotów bezzałogowych - maszyn przyszłości. Ich główną zaletą ma być niska cena biletu.