Transport

Transport

Nie wszyscy przetrwali zamknięcie gospodarki w czasie pandemii. Pierwsze firmy transportowe już wyprzedają autokary. Dziennikarze rozmawiali z osobami, które kilka miesięcy temu alarmowały, że ich sytuacja jest krytyczna. Łukasz Wieczorek ustalił, co mówią dziś i dlaczego nie czekają z optymizmem na sezon urlopowy.

Nie chcą jałmużny, a realnej pomocy na miarę ich biznesu. W wielu miastach w całym kraju zorganizowano protesty przewoźników. Przez pandemię branża transportowa znalazła się w bardzo trudnej sytuacji. Kolejne tarcze nie przewidują pomocy, jaką chcieliby uzyskać. Maciej Warsiński.

Ostatnie wypadki z udziałem autobusów firmy Arriva pokazały między innymi, że sami warszawiacy gubią się w natłoku trzyliterowych skrótów nazw firm i instytucji, które odpowiadają za to, by autobusy codziennie pojawiały się na swoich trasach. Zdziwienie wielu budzi nawet to, że po ulicach jeżdżą autobusy prywatnych firm. Wyjaśniamy, jak zorganizowany jest transport autobusowy w Warszawie.

Samochód. Jeszcze niedawno obiekt marzeń. Dawał wolność, swobodę przemierzania setek kilometrów. Ale dziś coraz częściej oznacza uwięzienie w korku, smród spalin, trujący smog nad miastami. Tak być nie musi. O tym w kolejnym odcinku serii WWF "Punkt krytyczny" pod tytułem "Alternatywny transport".

Frustracja w środowisku inspektorów transportu drogowego osiągnęła wysoki poziom. Przygotowujemy się do protestu - zapowiedział przewodniczący Związku Zawodowego Inspektorów Transportu Drogowego Hubert Jóźwik. Związkowcy chcą między innymi uznania ITD za służbę mundurową. W przyszłym tygodniu komitet protestacyjny inspektorów wystosuje pismo do premiera Mateusza Morawieckiego.