Motoryzacja

Motoryzacja

Szykują zmianę przepisów. Kursy na prawo jazdy mogą być droższe

Egzamin teoretyczny dla każdego kierowcy raz w roku, zakaz współdzielenia placów manewrowych – takie pomysły dotyczące zasad szkolenia i egzaminowania kierowców pojawiają się w pracach zespołu powołanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Zdaniem egzaminatorów, to spowoduje droższe kursy na prawo jazdy. Pomysły budzą kontrowersje zarówno u kierowców, jak i instruktorów nauki jazdy. Zobacz program Raport w TVN Turbo.

Umowy OC będzie można wypowiedzieć. Ubezpieczyciel zmienia praktykę

Automatyczne przedłużenie umowy, nie oznacza, że nie można z niej zrezygnować w przypadku posiadania podwójnego ubezpieczenia - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wydanej decyzji dotyczącej Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń. Firma zobowiązała się zmienić dotychczasową praktykę przedłużania umów ubezpieczenia OC ze swoimi klientami.

Egzamin teoretyczny dla kierowców co roku? Ministerstwo wyjaśnia

Zamiast raz, egzamin teoretyczny na prawo jazdy byłby zdawany co roku. Takich zmian w prawie jazdy chce jeden z członków zasiadający w zespole doradczym przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Samo ministerstwo zaznacza, że "nie pracuje nad propozycją egzaminu teoretycznego zdawanego co roku" - poinformowało w odpowiedzi wysłanej tvn24bis.pl. Dodaje, że zgłaszane postulaty będą dyskutowane w ramach zespołu.

Ruszył przetarg na ostatni odcinek A1. Jej budowa potrwa lata

Liczący 81 km fragment autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa został skierowany do przetargu - poinformował na środowej konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak podkreślał, trasa ma być gotowa w 2021 roku, a na jej budowę zabezpieczono 4 mld złotych.

Duże błędy w korzystaniu z fotelików. W razie wypadku to "kończy życie dziecka"

Dłużej wybieramy smartfona niż fotelik samochodowy - tak wynika z badań specjalistów do spraw bezpieczeństwa najmłodszych w pojazdach. Statystyki pokazują, że aż 70 procent dzieci podróżuje w źle dobranych lub źle zamontowanych fotelikach. - Taki model przewożenia kończy życie dziecka, gdyby doszło do wypadku - mówi Paweł Kurpiewski, biomechanik zderzeń. Tymczasem w zeszłym roku o dwa punkty procentowe w porównaniu do wcześniejszych lat wzrosła liczba wypadków z udziałem najmłodszych. Materiał z programu "Raport" w TVN Turbo.

"Przewrócona lodówka" robi furorę. Tak radzą sobie z parkowaniem

Żeby zarejestrować samochód w Japonii, trzeba udowodnić, że ma się go gdzie zaparkować. A w zatłoczonym mieście najłatwiej upchnąć KeyCara. To specjalna klasa mikrosamochodów, której reprezentantem jest Suzuki Hustler. - Auto wygląda jak przewrócona lodówka. Ma silnik o pojemności 660 centymetrów - mówi Kacper Jeneralski. KeyCar to dobry wybór także z punktu widzenia portfela. Przeciętny coroczny podatek za takie auto wynosi 90 euro. Tymczasem za normalny samochód trzeba zapłacić trzy razy więcej. Na takie oszczędności decyduje się duża grupa Japończyków, KeyCar ma bowiem udział w jednej trzeciej rynku samochodów osobowych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Materiał z programu "Raport" w TVN Turbo.

Niebezpieczne furie za kierownicą. Sytuacja wymyka się spod kontroli

Sceny jak z filmu na drogach Kalifornii. Agresywne zachowanie, które zarejestrowały kamery z samochodu mężczyzn jadących do pracy, to najlepszy przykład drogowej furii, z jaką mają do czynienia Amerykanie. "Road rage" w Stanach Zjednoczonych ma swoją precyzyjną definicję i przynosi tragiczne żniwo. W ostatnich siedmiu latach blisko 220 sprawców kolizji odpowiadało przed sądami za morderstwa. W tym czasie w wypadkach zostało rannych z powodu furii na drogach ponad 12,6 tys. Amerykanów. Zobacz, czym jest "Road rage" w programie "24 Godziny" w TVN24 BiS.

Auta na prąd to konieczność, bo "ropy może zabraknąć do 2040 roku"

Silniki elektryczne, brak skrzyni biegów i cisza podczas jazdy - to cechy charakterystyczne dla elektryków. - Robimy takie samochody żeby oszczędzić paliwa, bo są tacy ludzie, które twierdzą, że ropy naftowej zabraknie do 2040-2050 roku - wskazuje we "Wstajesz i weekend" w TVN24 Rafał Jemielita z TVN Turbo. Niestety ich główną wadą dziś jest cena, model na prąd często kosztuje dwa razy tyle, co egzemplarz poruszający się w oparciu o silnik benzynowy.