Małgorzata Tarnowska przypomniała, że łączna długość budowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi około 2,5 kilometra. - Obecnie realizowane są roboty mostowe związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu drogi krajowej - zaznaczyła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Ekrany dźwiękochłonne, kanalizacja, oświetlenie
- W zakresie robót drogowych układane są ostatnie odcinki nawierzchni betonowej jezdni głównej. Na drogach lokalnych układana jest nawierzchnia bitumiczna. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK2. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozpoczęto rozbiórkę starej nawierzchni jezdni na wysokości stacji paliw - podkreśliła.
Przekazała, że wzdłuż nowej trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. - Prowadzone są też prace związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Przy realizacji kontraktu wykorzystano około trzy tysiące ton stali. W obiekty inżynierskie i nawierzchnię drogi wbudowano prawie 60 tysięcy metrów sześciennych betonu. To wystarczyłoby do napełnienia 19 basenów olimpijskich - wyliczyła.
Poinformowała, że na nowym odcinku powstał węzeł Warszawa Wschód w Zakręcie. - Trzypoziomowy węzeł umożliwi relacje we wszystkich kierunkach - zaznaczyła.
- Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek - tłumaczyła.
Wykonawca chce więcej czasu na dokończenie
Przypomniała, że umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 kilometra odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska została podpisana w listopadzie 2017 roku. Wartość podpisanej umowy wynosi ponad 240 milionów złotych.
- W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one na przykład długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - podsumowała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Informowaliśmy również o otwarciu tunelu POW pod Ursynowem:
Otwarcie tunelu POW pod Ursynowem
Autorka/Autor: kz/b
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA