Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie jednej z firm od wyników przetargu na przebudowę mostu Grota-Roweckiego oraz Trasy AK.
Decyzja KIO jest ostateczna. W praktyce oznacza, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może podpisać umowę z Metrostav, wykonawcą wyłonionym w maju.
- Umowa zostanie podpisana jeszcze w czerwcu - podała w komunikacie Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.
Jak dodała, od momentu złożenia podpisu na dokumentach, Metrostav będzie miał 27 miesięcy na wykonanie wszystkich prac umowy (wraz z okresami zimowymi).
Do końca 2015 roku
Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska, w tym fragment Trasy AK na wysokości ul. Mickiewicza, który w niedzielę po ulewie znalazł się pod wodą.
W ramach inwestycji, przebudowany będzie most Grota-Roweckiego, który będzie miał pięć pasów ruchu w każdym kierunku: dwa dla drogi ekspresowej i trzy dla ruchu lokalnego.
Wszystko ma być gotowe do końca 2015 roku.
Dwa przestoje w przetargu
Podpisanie umowy z wykonawcą było zablokowane przez kolejne odwołania.
Najpierw drogowcy wybrali konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, które buduje centralny odcinek II linii metra. Za swoją pracę chciało 544 mln zł. Krajowa Izba Odwoławcza, na wniosek konkurenta - firmy Metrostav - przyjrzała się wybranej ofercie i uznała, że jest rażąco niska.
Drugi wybór komisji przetargowej padł na Metrostav (firma zaproponowała 796,3 mln zł za pracę - red.), ale umowy z Czechami nie podpisano. Przetarg zaskarżyło konsorcjum Mota-Engil (za roboty chcą blisko 900 mln zł - red.), które twierdziło między innymi, że wybrana oferta nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Według tej firmy cała procedura naruszyła zachowanie uczciwej konkurencji. To ich odwołanie odrzuciła KIO.
Trasa Toruńska po ulewie:
Jarosław Jóźwiak, wiceszef gabinetu prezydent Warszawy o planowanej przebudowie trasy:
Hanna Gronkiewicz-Waltz o podtopieniach i przebudowie trasy:
bf/mz