Pociągi wrócą na linię obwodową już w niedzielę. Na razie kolejarze pokazali, jak wyglądają nowe perony.
- Modernizacja linii obwodowej to ważna inwestycja dla Warszawy i aglomeracji. Komfortowe perony zapewnią lepszy dostęp do kolei. Nowe tory i sieć trakcyjna usprawnią przejazdy pociągów – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Będą cztery nowe perony
Do dyspozycji pasażerów będą cztery nowe przystanki: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wola, Warszawa Młynów i Warszawa Koło. Wiaty przykryją niemal całe perony. Będą nowe ławki, 30 wyświetlaczy, zegary i 16 infokiosków. Komunikaty będą podawane przez 60 głośników.
Jak zapewniają kolejarze, niepełnosprawni pasażerowie na wszystkich przystankach mogą liczyć na udogodnienia: pochylnie, windy, schody ruchome.
- Na trasie powstał nowy przystanek Warszawa Koło, który dodatkowo ułatwi dostęp do kolei. Znacznie łatwiej będzie można łączyć środki komunikacji – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Z kolei przystanek Warszawa Młynów (w miejscu dawnego przystanku Koło) stanie się węzłem przesiadkowym łączącym metro i kolej.
W ramach inwestycji odnowiono również cztery wiadukty: na Wolskiej, Kasprzaka, Zawiszy i Obozowej.
Z Zachodniej do Gdańskiej w 10 minut
Zarządzanie ruchem pociągów będzie prowadzone z nowego lokalnego centrum sterowania na stacji Warszawa Główna Towarowa.
Przejazd między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską zajmie około 10 minut. Początkowo pociągi pojadą 60 km/h. Po uzyskaniu wszystkich zgód przyśpieszą do 80 km/h.
Ponadto, jak podaje PKP PLK, projekt obejmuje przebudowę trzech linii (507, 509, 20), tworzących linię obwodową Warszawa Gołąbki - Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia.
Na trasie powstanie jeszcze jeden nowy przystanek Warszawa Powązki. Obok Warszawy Zachodniej będzie dodatkowa kładka dla pieszych. Zakończenie inwestycji planowane jest na kwiecień 2019 r.
kz/b