Serwisy społecznościowe

Serwisy społecznościowe

Organizacja charytatywna Jo's Cervical Cancer Trust zorganizowała akcję, która ma na celu podnieść świadomość kobiet dotyczącą raka szyjki macicy. Kampania #SmearForSmear ma zachęcić kobiety do regularnych badań cytologicznych. Akcja wspierana jest przez kobiety i mężczyzn, którzy w sieci udostępniają swoje zdjęcia z rozmazaną na twarzy szminką.

Po ostrzelaniu przez separatystów autobusu na wschodniej Ukrainie, w którym zginęło 12 cywilów, w mediach społecznościowych pojawił się hashtag #JeSuisVolnovaha (Jestem Wołnowacha). Jest on wzorowany na #JeSuisCharlie (Jestem Charlie), poprzez który ludzie solidaryzowali się z zaatakowaną przez zamachowców Francją. Obywatele Ukrainy chcą tym samym zwrócić uwagę świata na trwający od dawna konflikt, w którym giną cywile.

W mediach społecznościowych zawrzało. Kolejny raz za sprawą Madonny i jej nowego krążka "Rebel Heart". Pomysł internautów na przerabianie okładki płyty, tak jej się spodobał, że najciekawsze prace udostępnia na swoich profilach w serwisach społecznościowych. Jednak przeróbki, do których wykorzystano zdjęcia Nelsona Madeli i Martina Luthera Kinga Jr., wywołały kontrowersje.

Po kontrowersyjnej sesji Rihanny przed meczetem w Abu Zabi długo nikt tego nie powtórzył. W tym roku, pomimo fali krytyki jaka spłynęła na Rihannę, jej śladem poszła Selena Gomez. Piosenkarka podczas wakacji ze znajomymi zrobiła kilka zdjęć i umieściła je na Instagramie. Spotkało się to z krytyką jej fanów oraz środowisk muzułmańskich.

10 marca ma odbyć się premiera nowej płyty Madonny. Twarz artystki na okładce albumu "Rebel Heart" jest ciasno spętana sznurkiem. Na ruch ze strony internautów nie trzeba było długo czekać. Szybko zaczęli przerabiać okładkę najnowszego albumu amerykańskiej gwiazdy.

Sąd w Kalifornii wyraził zgodę na przeprowadzenie procesu z pozwu zbiorowego w sprawie skanowania przez Facebooka prywatnych wiadomości. Informacje, które użytkownicy umieszczali w swoich wiadomościach, miały posłużyć do tworzenia spersonalizowanych reklam.

#WyboryEuropy, #CzasDecyzji, #PKW to jedne z bardziej popularnych polskich hashtagów w 2014 roku. Jednak nie tylko tematy polityczne królowały w mediach społecznościowych. Duże zainteresowanie wywołali fani Legii Warszawa hashtagiem #NiechWygraFutbol. Coś od siebie dorzucili też polscy raperzy organizując akcję #Hot16Challenge.

Connie Ley w testamencie zapisała, że gdy umrze, jej pies ma zostać uśpiony i pochowany razem z nią lub przewieziony do schroniska dla bezdomnych zwierząt w Utah. To drugie rozwiązanie sporo kosztuje, więc rozważane jest uśpienie zwierzęcia. W sieci trwa protest. Pod hashtagiem #SaveBella internauci szukają sposobu na uratowanie psa.