Zarząd Dróg Miejskich informuje o przedłużającym się remoncie chodnika na moście Siekierkowskim. Przeprawa po południowej stronie jest obecnie zamknięta dla pieszych i rowerzystów, bo drogowcy muszą skuć beton po tym, jak okazało się, że jest w gorszym staniem, niż przewidywali. Prace naprawcze mają potrwać co najmniej do połowy października.
Most Siekierkowski to jedna z najpopularniejszych warszawskich przepraw. Pozwala na krótszą podróż z Mokotowa czy Ursynowa na Pragę-Południe i odwrotnie, codziennie pokonują go dziesiątki tysięcy kierowców. Dużym uznaniem cieszy się także wśród pieszych i rowerzystów. "Ponieważ bezpieczeństwo i stan techniczny obiektów inżynierskich są dla nas szczególnie istotne, most regularnie przechodzi przeglądy i renowacje. O obiekcie nie zapomnieliśmy także w tym roku. Prace toczą się na nim od lipca" - przypomina w komunikacie Zarząd Dróg Miejskich.
Jak wyjaśnia, najpierw prace wiązały się z naprawą betonowych wysepek między jezdniami przy rozjazdach na skrzyżowaniu Trasy Łazienkowskiej z ulicą Wał Miedzeszyński: "Wysepki te uległy degradacji i konieczne stało się rozebranie betonu, a następnie ułożenie nowego i zabezpieczenie go żywicą epoksydową".
Potem drogowcy zajęli się dylatacją - wymienili ją po wschodniej stronie mostu na jezdni w kierunku Wawra. "Roboty z tym związane trwały niemal miesiąc – dlatego, że wymiana urządzenia dylatacyjnego jest skomplikowanym procesem, wymagającym zachowania reżimów technologicznych" - zaznacza ZDM.
Beton był w gorszym stanie, niż przewidywali
I zwraca uwagę, że jeszcze dłużej trwać będzie naprawa południowej kapy chodnikowej na odcinku od dylatacji do pylonu od strony zachodniej mostu. "Ze względu na gorszy niż przewidywaliśmy stan betonu pod nawierzchnią, konieczne stało się na jego całkowite ściągnięcie" - wyjaśnią drogowcy.
Beton zostanie zdjęty na głębokość 25 centymetrów. "Skujemy łącznie około 600 metrów kwadratowych powierzchni. Następnie położymy nowy beton i odpowiednio uzbroimy. Wykonamy między innymi izolację przeciwwodną, a także sączki – urządzenia do zbierania wody z płyty pomostu. Na koniec nowy beton pokryjemy żywicą epoksydowo-poliuretanową, która będzie stanowiła nawierzchnię ciągu pieszo-rowerowego" - relacjonuje ZDM.
Najwcześniej prace mają się skończyć w połowie października. Drogowcy zastrzegają jednak, że wiele zależy od pogody, bo muszą zostać wykonane, gdy jest sucho. W przeciwnym razie efekty nie będą trwałe. Obecnie południowa kapa chodnikowa jest w całości zamknięta dla pieszych i rowerzystów. Przejście i przejazd na dwóch kółkach możliwe są tylko po północnej stronie mostu.
Pisaliśmy też o drodze rowerowej na Marszałkowskiej:
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM