Chodzi o odcinek Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej do Alej Jerozolimskich. Asfalt jest położony, oznaczenia wymalowane, ścieżka wygląda na gotową. I tak reagują rowerzyści, którzy chcą z niej korzystać. Ale budowa jeszcze się nie skończyła, dlatego ustawiono bariery, najpierw w skrajnych punktach. Podróżujący jednośladami zaczęli je usuwać, w reakcji drogowcy stawiali kolejne, coraz solidniejsze. Teraz trudno je sforsować, a tam, gdzie ich nie ma, są naturalne przeszkody w postaci dołów między ścieżką a chodnikiem albo leżących tam materiałów budowlanych.
Najgorzej jest na wysokości budowanego Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Przejść i przejechać można tylko wąskim chodnikiem pod drewnianym daszkiem. Niektórzy piesi uciekają na ścieżkę rowerową, złorzecząc rowerzystom czy hulajnogistom, którzy jadą chodnikiem. Ci z kolei jadą wąskim i nierównym chodnikiem. Albo legalnie jezdnią, co z kolei irytuje niektórych kierowców, widzących drogę dla rowerów. Tyle że znaki są jeszcze zasłonięte, a oznaczenia na asfalcie przekreślone żółtą taśmą.
ZDM: to plac budowy
Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski przekonuje, że prace jeszcze się nie skończyły, co gorsze, nie ma konkretnej daty otwarcia drogi dla rowerów. - Wszystko zależy od tego, czy przy sprawdzaniu nie wyjdą jakieś niedoróbki wykonawcy, które trzeba będzie poprawić. To jest właśnie po to, żeby "produkt końcowy" był zgodny z zamówieniem. Teraz zresztą nie ma to znaczenia, bo firma Palmett sadzi tam drzewa i ten teren jest zapleczem prac. Do tego na południowym końcu toczą się prace i są zgromadzone materiały budowlane Balzoli, pracującej na rondzie Dmowskiego - wyjaśnia.
- Cała ta okolica to w tym momencie solidny plac budowy. Staramy się, żeby to wszystko jak najmniej przeszkadzało warszawiakom, ale… to jest plac budowy. Na pewno jak tylko droga rowerowa będzie gotowa i można ją będzie udostępnić, to to zrobimy - zapewnia.
Droga rowerowa wzdłuż Marszałkowskiej powstaje na fragmencie między Świętokrzyską a Alejami Jerozolimskimi, po stronie placu Defilad. Docelowo ma spiąć trasy rowerowe z północy na południe Warszawy. Jak zapowiadali wcześniej drogowcy, od północy zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej. Od południa połączy się z planowanym na ten rok układem dróg i przejazdów rowerowych wokół ronda Dmowskiego. Inwestycja zakłada też remont chodnika i wytyczenie miejsc postojowych na szerokiej jezdni. Pojawi się nowa zieleń.
Autorka/Autor: katke/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl