Jak zapewniło na Facebooku Metro Warszawskie, stacje Ulrychów i Bemowo nabierają docelowego wyglądu. Układane są posadzki i okładziny ścienne. "Na stacji Ulrychów zamontowana jest już niemal jedna cała ściana zatorowa, zaś druga w około połowie. Wykonana jest z patynowanej miedzi, co będzie jej nadawać odcień niebiesko-zielony" - opisuje miejska spółka.
I dodaje, że wkrótce na tory wyjedzie skrajnik, którego zadaniem będzie między innymi sprawdzenie poprawności wykonania szyny prądowej czy montażu instalacji w tunelach. Ta kontrola umożliwi zaś wjazd pociągu testowego, co zaplanowane jest na przełomie marca i kwietnia. "Budowa tego odcinka zakończy się w wakacje" - deklaruje we wpisie Metro Warszawskie.
Opóźnienia przez pandemię
Jak już informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, epidemia i zamknięcie granic wstrzymały niektóre prace na budowie linii M2. Ze względu na braki w obsadzie ekip czy brak dostaw, wykonawca poprosił o wydłużenie terminu. Ostatecznie datę zakończenia budowy wydłużono o blisko półtora roku.
Zgodnie z nowym harmonogramem prace przy budowie stacji Ulrychów i Bemowo mają zakończyć się w lipcu 2022 roku.
Podobnie w przypadku stacji po prawej stronie Wisły, czyli Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Miały one powstać do września 2021, ale termin została przesunięty o 10 miesięcy. Ostatni odcinek na zachodzie, czyli stacje Lazurowa, Chrzanów oraz Karolin wraz z zapleczem techniczno-postojowym mają być skończone nie wcześniej niż w kwietniu 2024 roku.
Autorka/Autor: kz/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie