Kasprzaka i Redutowa już przejezdne

Kasprzaka już przejezdna
Kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej
Źródło: Tomasz Zieliński, tvnwarszawa.pl
Dobra wiadomość dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Od poniedziałku dostępne są nowe jezdnie ulic Kasprzaka i Redutowej. "Prawdopodobnie jeszcze w lutym pojadą też tramwaje" - poinformował stołeczny ratusz.

W poniedziałek, 5 lutego, od godziny 9 kierowcy mogą jeżdzić już po ostatecznym układzie pasów.. Kursują tu już również autobusy linii 105 i 167. Ruch tramwajowy na nowej trasie na Woli zostanie zainaugurowany za kilka tygodni.

Zakończyły się prace drogowe przy trasie tramwajowej na ul. Kasprzaka. Jeszcze w weekend wykonawca, firma Strabag, malował linie i ustawiał nowe znaki. W poniedziałek, 5 lutego, rano wprowadzona została docelowa organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej zakończyły się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne są już wszystkie pasy ruchu. Otwarta została także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska.

Także w poniedziałek, 5 lutego rano otwarta została wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne są już obie jezdnie Redutowej.

Autobusy już na stałej trasie

Ulicą Kasprzaka jeżdżą już również też autobusy linii 105 – na trasie w kierunku pętli os. Górczewska oraz 167 – do Starego Bemowa/Fortu Bemowo. Pasażerowie nadal korzystają z przystanków tymczasowych – dwóch na Redutowej (Reduta Wolska 57 i 58) oraz na Kasprzaka – PKP Wola (Kasprzaka) 51. Tak będzie do odwołania.

Więcej na temat organizacji ruchu autobusowego na Woli na stronie WTP.

Tramwaj niebawem

Udostępnienie ul. Kasprzaka oraz fragmentu ul. Redutowej dla kierowców i pojazdów WTP to jeden z ostatnich etapów budowy nowej trasy tramwajowej na Woli. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie już w lutym. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 kilometra "dywanu" z rozchodnika.

Nowa trasa tramwajowa ma 3,5 km długości i cztery przystanki. Pasażerowie dojadą nią z Woli do centrum w kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ulicy Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli – tramwaj dowiezie pasażerów m.in. do przystanku kolejowego Warszawa Wola i krótszą trasą dotrze także na Bemowo.

Termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy.

Utrudnienia, ale już ostatnie

Trwają jeszcze prace na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona nadal mają jeden pas – w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal są dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dochodzi do nich trzeci. Zamknięty jest także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostają przejezdne.

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

Czytaj także: