Przygotuj się na:

MECZ NA STADIONIE NARODOWYM

We wtorek na Stadionie Narodowym reprezentacja Polski zagra ze Słowenią. To oznacza utrudnienia dla mieszkańców, szczególnie na Saskiej Kępie. Kibice pojadą komunikacją miejską za darmo.

Tyle zostało z drogowych obietnic

Warszawa

| tigerwoods.com, telegraph.co.ukfilm TVN Warszawa

Najpierw obiecali, a teraz mówią: nic z tego. Mowa o drogowych inwestycjach w Warszawie. Ministerstwo Infrastruktury opublikowało projekt raportu budowy dróg do 2015 roku. Filip Chajzer odwiedził miejsca niespełnionych obietnic urzędników.

O cięciach drogowych inwestycji, jakie drogowcom zafunduje Ministerstwo Infrastruktury na tvnwarszawa.pl pisaliśmy już w piątek.

Opublikowany przez urzędników Projekt Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 nie napawa optymizmem - do 2013 roku nie rozpocznie się budowa żadnej wylotówki z Warszawy.

Marzenia o wylotówkach

- Możemy sobie pomarzyć o wylotówkach na Gdańsk, Białystok, Garwolin czy Lublin. Marzenia to też wschodnia obwodnica miasta – mówi Jan Jakiel ze stowarzyszenia SISKOM.

Do 2012 roku powstanie zaledwie fragment południowej obwodnicy Warszawy. Obwodnicą pojedziemy tylko do ul. Puławskiej. Według raportu ministerstwa jej dalsza część, czyli węzeł Puławska i Lubelska, ma być wybudowany po 2013 roku. Kiedy dokładnie? Nie wiadomo.

Z kolei trasa S8 od Konotopy do Marek powstanie z niewielką przerwą po drodze. Na lepsze czasy poczeka również przebudowa trasy Armii Krajowej od ul. Powązkowskiej do ul. Modlińskiej, w tym mostu Grota.

Kierowcy mogą już na pewno zapomnieć o trasie Salomea - Wolica przed Euro 2012. Droga miała być ratunkiem dla stojących w wiecznych korkach na wylotówkach w stronę Krakowa i Katowic. Jeszcze niedawno drogowcy zapewniali, że mimo protestów mieszkańców i ekologów, trasa powstanie do mistrzostw. Znalazła się jednak na liście rezerwowej inwestycji i zrealizowana będzie pod warunkiem, że uda się znaleźć środki.

Są limity

Ministerstwo nie widzi w tym nic złego. - Jest to wynik ustanowienia przez radę ministrów limitu, który został określony na poziomie 78 miliardów złotych. W tej właśnie sumie na obszarze całej Polski mają zmieścić się te inwestycje, które mają priorytet ze względu na zaawansowanie, bądź ze względu na pilność w związku z Euro 2012 – wyjaśnił Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa infrastruktury.

Filip Chajzerbf/ec