Słoiki jako symbol Warszawy. Finał konkursu na neon

Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań“)
Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań“)
Źródło: materiały organizatora
Bączek, słoiki a może ogromny napis "Miło Cię widzieć" na moście Poniatowskiego? Konkurs "Neon dla Warszawy" wszedł w finałową fazę. O tym, która z pięciu propozycji zostanie zrealizowana, zdecydują internauci.

Na konkurs zostało nadesłane 450 prac. Swoje projekty zgłaszali warszawiacy, ale także mieszkańcy innych części Polski. Z całej puli jury wybrało pięć najlepszych propozycji.

- Nadesłane prace są bardzo ciekawe i zróżnicowane. Uczestnicy konkursu wykazali się olbrzymią kreatywnością, wykorzystując często tradycyjne symbole Warszawy jak PKiN, Syrenka, mosty czy wieżowce. Bawili się też typografią używając słowa Warszawa - mówi Ilona Karwińska, dyrektor Neon Muzeum i członkini jury. - Staraliśmy się wybrać projekty nie zawsze oczywiste, które mają szansę stać się nowymi wizytówkami stolicy. Dlatego też zrezygnowaliśmy z wyboru prac, które wykorzystywały już istniejące symbole - dodaje.

5 prac w finale:

1. Designlab: Magdalena Czapiewska, Karol Murlak (projekt „Warszawskie Słoiki“)

2. Grupa projektowa LINIAPROSTA Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień (projekt „+48 22”)

3. Paulina Karwowska (projekt „Wirujący bączek“)

4. Mariusz Lewczyk (projekt „Miło Cię widzieć“)

5. Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań“)

Wybiorą internauci

Ale o tym, który neon ostatecznie zostanie zrealizowany, zadecydują internauci. Do 15 maja każdy może oddać swój głos na popularnym portalu społecznościowym. Laureat konkursu otrzyma 2 tysiące zł, a jego praca zostanie zrealizowana i umiejscowiona w przestrzeni miejskiej Warszawy.

Wszystkie nadesłane prace konkursowe będzie można obejrzeć podczas wystawy pokonkursowej, która odbędzie się 18 maja w Neon Muzeum podczas Nocy Muzeów.

Konkurs "Neon dla Warszawy" został zorganizowany przez Neon Muzeum przy wsparciu firmy RWE. Honorowy patronat nad konkursem objęła Hanna Gronkiewicz-Waltz.

su/b

Czytaj także: