Metro: 320 milionów na nowe pociągi

Jerzy Lejk - prezes Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Jerzy Lejk - prezes Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
Jerzy Lejk - prezes Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Przedstawiciele spółki podpisali umowę kredytową z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Uzyskane w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone na częściowe sfinansowanie zakupu nowych pociągów.

35 sześciowagonowych pojazdów Inspiro ma kosztować 1 miliard 69 milionów złotych. 30 procent tej sumy - 320 milionów- będzie pochodzić właśnie z kredytu. Pozostałą kwotę metro uzyska z funduszy unijnych i wyłoży z własnych środków. - Aby dostać kredyt musieliśmy spełnić szereg wymogów m.in związanych z ekologią- mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra.

Nowe pociągi będą energooszczędne i wyposażone w oświetlenie ledowe. - Pierwsza transza zapłaty za zamówienie, w wysokości 5 procent jego wartości, jest zaplanowana na 1 września. Jesteśmy na to przygotowani - mówi Jerzy Lejk, prezes spółki Metro Warszawskie.

W lutym spółka podpisała umowę z konsorcjujm Siemens i Newag na dostawę Inspiro.

Krzysztof Malawko - rzecznik Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Krzysztof Malawko - rzecznik Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Krzysztof Malawko - rzecznik Metra Warszawskiego - fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Ostatnia dostawa za dwa lata

Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r. - Dwa pociągi przyjadą do Warszawy na przełomie października i listopada 2012 roku - dodaje Malawko. Ostatnia dostawa przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 r. Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - istniejącą linię; ma to związek z przewidywanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów.

Nowe pociągi będą różnić się od tych, które jeżdżą obecnie: będą jednoprzestrzenne, tzn. nie trzeba wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu, jak zapewnia metro mają być także cichsze niż obecne oraz wygodniejsze dla pasażerów dzięki szerokim drzwiom

.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

ec//mz

Czytaj także: