Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała, że na zaplanowanej na czwartek sesji miejscy radni będą rozpatrywać zgłoszony przez ratusz projekt zmian w wieloletniej perspektywie finansowej. Zakłada on zwiększenie wydatków w latach 2014-2022 o ponad 7 mld zł.
Prezydent powiedziała, że wśród planowanych w tym czasie inwestycji jest m.in. - po zakończeniu budowy centralnego odcinka - powstanie kolejnych sześciu stacji II linii metra na prawym brzegu Wisły i pięciu w stronę Bemowa.
Na Bródno do 2022 r.
- Do 2018 roku powstaną trzy stacje w stronę Targówka i zostaną otwarte. Tak samo w trzy stacje w stronę Bemowa. Jednocześnie ruszy budowa kolejnych stacji w stronę Targówka powstaną Zacisze, Kondratowicza i Rembielińska. W stronę Bemowa powstanie Wola Park i Powstańców Śląskich, czyli 5 stacji plus 6 stacji do 2022 roku - mówi Agnieszka Kłąb.
Jednocześnie dodała, że w tym roku ma zostać wydane pozwolenie na budowę trzech stacji na wschód od centralnego odcinka (Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2) i trzech na zachód (Wolska, Moczydło, Księcia Janusza).
30 września gotowy centralny odcinek?
Na poniedziałkowej konferencji prezydent Jacek Wojciechowicz zaprzeczył informacjom, że budowa centralnego odcinka II linii metra jest opóźniona.
- Nic mi o tym nie wiadomo, aby na stacji Powiśle były jakieś opóźnienia nadzwyczajne. Poza tymi, o których wiemy. Kończone są ostatnie prace budowlane. Na pozostałych poziomach toczone są prace wykończeniowe, przynajmniej wiem, że się rozpoczęły - powiedział Wojciechowicz. Dodał, że obecnie jest ten etap, kiedy Powiśle ma szanse dogonić ten etap który jest na pozostałych stacjach. - To jest warunek konieczny do tego by 30 września zamknąć kontrakt - mówił.
CZYTAJ O MOŻLIWYCH OPÓŹNIENIACH
W latach 2014-2020 powstać ma też obwodnica śródmiejska na odcinku między Rondem Wiatraczna a ul. Radzymińską. Koszt tej inwestycji to 980 mln zł.
Wiceprezydent Wojciechowicz o opóźnieniu II linii metra
PAP, lata/ec