Moda

Moda

Moda na Marsa. Kosmiczne inspiracje na wybiegu

Za sprawą NASA Mars już od dawna przestał być gorącym tematem tylko dla wąskiego grona naukowców i pasjonatów astronomii. Ostatnio wkroczył do świata mody za sprawą zdjęcia zrobionego przez łazik Opportunity, które zainspirowało amerykańską projektantkę przy tworzeniu jej najnowszej kolekcji. Okazuje się jednak, że akurat wybrany przez nią krajobraz Czerwonej Planety nie jest do końca prawdziwy.

Recykling z klasą, czyli odpadki na wybiegu

Nadaj swoim ciuchom drugie życie, namawia estońska projektantka, która z powodzeniem wcieliła ten slogan w życie. Projektuje ubrania, wykorzystując skrawki materiałów i odpadki przemysłowe. Jej proekologiczna i ekonomiczna idea zdobywa uznanie na całym świecie.

Modowy Oscar za "najlepsze nogi w branży". Polka reklamuje Pradę

28-letnia Magdalena Frąckowiak została twarzą Prady na nadchodzący sezon jesień-zima 2012-13. To najbardziej wpływowy dom mody na świecie, a praca dla niego dla każdej modelki jest jak Oscar dla aktorki. Gdańszczanka jest trzecią Polką w historii marki, która ją reklamuje.

Podrabiali markowe torebki. Wynosili z fabryki wzory i dodatki

Międzynarodowa szajka fałszerzy markowych torebek domu mody Hermès została zatrzymana przez francuską policję. Aresztowano 12 osób, po rocznym śledztwie. Prokuratura szacuje, że wartość skonfiskowanych podróbek z logo luksusowej marki wynosi 18 mln euro.

Uszyła suknię księżnej Catherine, królowa da jej order

Sarah Burton z domu mody Alexander McQueen, która zasłynęła jako projektantka ślubnej sukni księżnej Kate Middleton, zostanie odznaczona Orderem Imperium Brytyjskiego. Królowa Elżbieta II doceni ją za zasługi dla branży mody.

Tego lata Japonki będą chłodniejsze. Zużyją mniej energii

Od kiedy Japonia wyłączyła wszystkie swoje elektrownie jądrowe, cierpi na niedobór energii elektrycznej. W związku z tym rząd rozpoczął kampanię promującą nowy, mniej formalny dress code w japońskich instytucjach administracyjnych i prywatnych przedsiębiorstwach.

Louis Vuitton najbardziej wartościową marką modową

Louis Vuitton została uznana za najbardziej wartościową modową markę na świecie - znalazł się na szczycie zestawienia BrandZ Top 100, przygotowanego przez Millward Brown Optimor. Wartość paryskiego domu mody oszacowano na 25,9 miliardów dolarów. W pierwszej trójce znalazły się również Hermes i Rolex.

Idzie lato, czas na bikini!

Już za chwilę, już za momencik lato! A jak lato to plaża i... bikini! W ramach inspiracji przed wakacyjnymi zakupami, prezentujemy kąpielowe hity sezonu 2012. Przedstawili je projektanci z całego świata w miejscu, w którym plaże i dziewczyny podobno są najpiękniejsze - Rio de Janeiro.

Zmarł twórca "wash and go"

Jeden z najbardziej znanych stylistów w historii, człowiek, który zrewolucjonizował damskie fryzjerstwo nie żyje. W środę w wieku 84 lat zmarł słynny stylista Vidal Sassoon.

Najbardziej pożądany czerwony dywan świata

Zwykli śmiertelnicy mogli po raz pierwszy zobaczyć na żywo paradę gwiazd, które przybyły na nowojorską Costume Institute Gala. Dotychczas to najważniejsze wydarzenie w świecie mody było dostępne tylko dla zaproszonej elity, teraz transmitowano je w internecie.

Najsłynniejsza gala mody po raz pierwszy w internecie

Costume Institute Gala w Nowym Jorku, najbardziej pożądana impreza modowa na świecie, która co roku skupia setki sławnych kreatorów, modelek, aktorów, muzyków i sportowców, po raz pierwszy będzie dostępna nie tylko dla gwiazd. Przejście po czerwonym dywanie będzie transmitowane w internecie. Impreza, która tym razem poświęcona jest ikonom mody - Miuccii Pradzie i Elsie Schiaparelli - co roku kreacjami i liczbą zaproszonych sław przebija nawet Oscary. Start o 1:30 czasu polskiego.

"Dobre zdrowie jest piękne". Przeciw anoreksji

- "Vogue" uważa, że dobre zdrowie jest piękne - ogłosił Jonathan Newhouse, prezes Condé Nast, wydawcy magazynu "Vogue". Tak powiadomił o nowym rozporządzeniu, zgodnie z którym redaktorzy międzynarodowych edycji pisma zawarli pakt o zaprzestaniu zatrudniania nieletnich modelek i tych, które wydają się mieć zaburzenia odżywiania. To ważny krok w świecie mody, bo po raz pierwszy tak wpływowy magazyn rezygnuje z prezentowania nierealistycznych standardów piękna, za co był krytykowany przez dziesięciolecia.

Królewski krawiec od 240 lat. Kupili go Chińczycy

Gieves&Hawkes, legendarna brytyjska marka zajmująca się szyciem na miarę, zostanie sprzedana. W ciągu miesiąca przejmie ją chińska firma Li&Fung. Powód? Od 7 lat firma nie przynosi zysku, mimo iż garnitury szyli sobie tam m.in. Bill Clinton, Sean Connery i David Beckham, a od XVIII wieku ubiera się tam niemal cała rodzina królewska.

"To pornografia i poniżanie kobiet". Reklamy zakazane

"Reklamy są obraźliwe, poniżają młode kobiety i pokazują je wyłącznie jako obiekty seksualne. To pornografia" - takie skargi napłynęły do brytyjskiego regulatora rynku reklamowego. W ich wyniku urzędnicy przyjrzeli się kampanii marki odzieżowej American Apparel i zakazali jej upubliczniania. "Piersi i pośladki młodych modelek stanowią centralne punkty plakatów, a nie produkty firmy" - tak uzasadnili swoją decyzję.

Oto 100 największych ikon mody

Twórczyni minispódniczki, projektant szpilek, pierwsza czarnoskóra supermodelka i żona prezydenta - to tylko kilku laureatów listy magazynu "Time", który wybrał 100 najważniejszych ikon mody. To najbardziej wpływowe nazwiska branży od 1923 roku, gdy na rynku ukazał się pierwszy numer pisma, aż do dziś. Są to m.in. Coco Chanel i jej następca Karl Lagerfeld, Michelle Obama, Michael Jackson i Cindy Crawford, a nawet skompromitowany po antysemickim skandalu John Galliano.

Claudia Schiffer jak 20 lat temu. Znów pokazuje ciało

Seksowna blondynka miała na sobie tylko dżinsy, bikini albo koronkowy gorset i wszyscy o niej mówili. To głośne reklamy marki Guess? sprzed 20 lat, które z Claudii Schiffer zrobiły gwiazdę. Teraz modelka wraca do firmy z okazji jej jubileuszu.

Być jak Katniss Everdeen

Obowiązkowy strój nastolatki za Oceanem? Myśliwskie kurtki, długie warkocze, rude włosy i ciężkie, skórzane buty. Wszystko za sprawą głównej bohaterki filmu „Igrzyska śmierci”, który nie tylko bije już rekordy box office'ów (155 mln dol. w trzy dni), ale też dyktuje nowe trendy w modzie.