Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę brakującego fragmentu linii na Kasprzaka. Za ponad 200 milionów złotych powstanie 2,3 kilometra nowych torów i przystanki w trzech miejscach. Jeśli wykonawca dotrzyma terminu, prace zakończą się jesienią 2023 roku.
Inwestycję zrealizuje konsorcjum dwóch firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Rail a.s. Torowisko zostanie wybudowane na Kasprzaka między Skierniewicką a Wolską.
- Dzięki temu odcinkowi mieszkańcy osiedli, które dynamicznie rozwijają się na warszawskich Odolanach, zyskają bardzo komfortowe połączenie z centrum miasta, również ze stacją przesiadkową na rondzie Daszyńskiego - mówił podczas wtorkowej konferencji prasowej wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski. Dodał, że skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. - Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa - zauważył.
- To krótka linia, ale bardzo ważny kawałek trasy tramwajowej i bardzo ważny element systemu transportowego, jeśli chodzi o transport szynowy w Warszawie - ocenił.
Tramwaj na Kasprzaka. Prace zakończą się jesienią 2023 roku
Prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski pokazał właśnie podpisaną umowę. Podkreślił, że dzięki współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji mieszkańcy zyskają przy okazji zmodernizowaną sieć wodociągową. - Umowa zakłada, że prace kończymy jesienią 2023 roku. Firma Strabag znana jest ze swojej rzetelności, więc mam nadzieję, że terminy kontaktowe zostaną dopełnione - mówił Bartelski.
Przyznał, że najtrudniejsze będzie skoordynowanie budowy u zbiegu ulic Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej, gdzie tramwaj pojedzie w wykopie. - To miejsce będzie krytyczne, bo tam zmieni się całkowicie organizacja ruchu - tłumaczył, przyznając, że "trochę utrudnień nas czeka". - Ta linia jest ważna, bo bardzo udrażnia tranzyt z Woli, z Bemowa, z Odolan, gdzie teraz buduje się mnóstwo mieszkań. To część planu, który będziemy realizować w miarę możliwości finansowych, na razie bardzo skromnych - przyznał prezes TW. I przypomniał, że docelowo składy mają jeździć tunelem przy Dworcu Zachodnim i dalej na Ochotę i Mokotów.
- Okres realizacji to jest 20 miesięcy od dnia podpisania umowy, nie licząc okresów zimowych - przypomniał z kolei członek zarządu spółki Strabag Wojciech Trojanowski, zapewniając, że firma postara się, by roboty były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Zgodnie z planem budowa ma się zakończyć w 2023 roku. Będzie kosztowała ponad 205 milionów złotych.
Nowe przystanki na Woli w trzech miejscach
Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, nowy odcinek między Wolską a Skierniewicką będzie liczył 2,3 kilometra. Inwestycja zakłada też modernizację około 1,2 kilometra istniejących torów na Wolskiej i Kasprzaka. Powstanie sześć nowych przystanków w trzech lokalizacjach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona.
Trasa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tory na Kasprzaka, tak jak te na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Czas przejazdu po nowo wybudowanym odcinku trasy nie przekroczy 15 minut.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa