Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta poinformował o ofertach, które wpłynęły w przetargu na budowę tunelu w Wesołej. Chętnych do wykonania prac jest siedem firm - wyceniły koszt inwestycji na kwoty od 90,7 do 149,4 miliona złotych.
"Po zakończeniu postępowania przetargowego i podpisaniu umowy, wybrany wykonawca będzie miał 28 miesięcy na realizację zadania" - poinformował Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
Tunel i ronda
Inwestycja zakłada wybudowanie tunelu w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku, w którym znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką rowerową.
Przybędzie też rond. Będzie ich trzy: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, w ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo pozwalające skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.
Wybudowany zostanie również łącznik pomiędzy ulicami Miłą i Głowackiego.
Porozumienie
Inwestycja jest możliwa dzięki umowie zawartej między Warszawą a PKP PLK SA, która określa zasady współpracy oraz finansowania prac związanych z budową tunelu.
Tunel pomoże mieszkańcom w codziennych dojazdach. Bez niego kierowcy tkwią w korkach przy próbie przejechania magistrali kolejowej.
O konieczności budowy tunelu pod torami w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku mówi się od wielu lat. Pierwsze ruchy w kierunku tej inwestycji wykonano w 2016 roku. Wtedy podjęto decyzję, że miasto i kolejarze podzielą się kosztami. Ale załatwianie kolejnych formalności mocno się przeciągało. Konieczne było m.in. powtórzenie oceny wpływu na środowisko. Proces przygotowań do budowy komplikowała także pandemia COVID-19.
Łatwiej w Rembertowie
Na podobnych zasadach w sąsiednim Rembertowie powstaną dwa kolejne bezkolizyjne przejazdy przez linię kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia-Terespol. Będą to wiadukt na ulicy Chełmżyńskiej, którego zakończenie planowane jest na koniec 2025 roku, oraz tunel w ulicy Marsa, na którego budowę ogłoszono przetarg w tym tygodniu.
Autorka/Autor: mg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: SZRM Warszawa