Z Okęcia do Lesznowoli. Umowa na odcinek S7 podpisana

Powstanie droga od węzła przy lotnisku
Powstanie droga od węzła przy lotnisku
Źródło: GDDKiA
Odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola zbuduje firma Polaqua. Na realizację inwestycji ma 26 miesięcy. To już drugie podejście drogowców do budowy tego odcinka.

- Powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą inwestycji - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Termin zakończenia prac: jesień 2022 roku

Chodzi o ponad sześciokilometrowy odcinek przy wyjeździe z Warszawy - od Węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola w powiecie piaseczyńskim. Podpisana przez GDDKiA umowa z firmą Polaqua dotyczy kontynuacji projektowania i budowy wspomnianego odcinka.

- Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania oraz uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 roku decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu - tłumaczy Tarnowska.

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 kilometra będzie miał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wartość podpisanego z firmą Polaqua kontraktu opiewa na kwotę 457,3 milionów złotych. Wykonawca ma 26 miesięcy na realizację inwestycji. GDDKiA szacuje, że prace na tym odcinku zakończą się jesienią 2022 roku.

Zerwana umowa z poprzednim wykonawcą

Pierwsza umowa na realizację odcinka S7 Lotnisko-Lesznowola została podpisana z firmą Rubau w sierpniu 2017 roku. W marcu 2018 roku drogowcy widząc rosnące opóźnienie w realizacji inwestycji wysłali do przedsiębiorstwa monit, w którym szczegółowo określili zakres prac i terminy. Według GDDKiA, poprzedni wykonawca nie wywiązał się z zapisów umownych i nie złożył kompletnego wniosku o wydanie decyzji ze ZRID w terminie, a pełna dokumentacja wpłynęła do wojewody mazowieckiego z blisko czteromiesięcznym opóźnieniem.

Ze względu na "brak mobilizacji po stronie wykonawcy" umowa z Rubau została zerwana w maju 2019 roku.

Planowana budowa fragmentu trasy S7
Planowana budowa fragmentu trasy S7
Źródło: TVN24

Pozostałe odcinki

GDDKiA poinformowała o postępach prac na pozostałych dwóch odcinkach, które razem z fragmentem Lotnisko-Lesznowola połączą bezkolizyjną drogą ekspresową Warszawę z obwodnicą Grójca. W ten sposób powstanie wygodna wylotówka ze stolicy w stronę Krakowa.

Na odcinku Lesznowola - Tarczyn Północ o długości 14,8 kilometrów realizowanym przez firmę IDS-BUD, uzyskano już decyzję ZRID, co pozwoliło rozpocząć w terenie prace geodezyjne, saperskie oraz wycinkę drzew. 

Z kolei na ośmiokilometrowym odcinku łączącym Tarczyn i Grójec pracuje firma Mota-Engil Central Europe. Tam prowadzone są prace drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami i nasypami. Powstają również obiekty mostowe i przebudowywana jest infrastruktura podziemna.

Tak wyglądają prace przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy:

Południowa Obwodnica Warszawy

Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ciężki sprzęt na Ursynowie
Ciężki sprzęt na Ursynowie
Teraz oglądasz
Przejazd wzdłuż planowanego tunelu
Przejazd wzdłuż planowanego tunelu
Teraz oglądasz
Zbudują tunel pod Ursynowem
Zbudują tunel pod Ursynowem
Teraz oglądasz
Wirtualny spacer nad tunelem POW
Wirtualny spacer nad tunelem POW
Teraz oglądasz
Czytaj także: