Wygospodarowanie przestrzeni poprawiającej warunki ruchu pieszego na przejściach i rowerowego na jezdni, znacznie poprawi bezpieczeństwo w al. Waszyngtona - przekonuje ZM.- Jezdnia ma przekrój 1x4 pasy ruchu, co nie jest uzasadnione natężeniem ruchu ani klasą drogi, ani jej położeniem - zaznacza Maciej Sulmicki, prezes ZM. Jak przekonuje, al. Waszyngtona jest ulicą zbiorczą. W szczycie podróżuje nią około tysiąc aut w jednym kierunku, gdzie ruch autobusowy jest niewielki. Jak tłumaczy Sulmicki, wskazuje to na brak potrzeby przekroju większego niż po dwa pasy ruchu dla ruchu samochodowego.
Zielone Mazowsze w piśmie do Zarządu Dróg Miejskich proponuje uzupełnienie wszystkich przejść dla pieszych o 2-3 metrowe azyle oraz o wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni. Sugerują również wyznaczenie powierzchni wyłączonej z ruchu na środku jezdni, na odcinkach między przejściami. Wskazują, że rozsądnym zastosowaniem byłoby oznakowanie uniemożliwiające przekraczania podwójnej linii ciągłej.
- Należy też zauważyć, że obecny przekrój ulicy, pozbawiony azyli na przejściach, jest nie tylko niebezpieczny, ale i niezgodny z prawem - zwraca uwagę Sulmicki. I dodaje, że rozporządzenia wskazują na potrzebę wyznaczenia azyli dla pieszych.
Co na to Zarząd Dróg Miejskich? - Na razie dokument ZM do nas nie trafił. Przeanalizujemy go, jak go dostaniemy - informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. Dodaje jednak, że na 2017 rok zarezerwowane są pieniądze na budowę ścieżki rowerowej wzdłuż al. Waszyngtona (po stronie Parku Skaryszewskiego) na odcinku od ronda Waszyngtona do ronda Wiatraczna
Niebezpieczne przejście przy Waszyngtona
Niebezpieczne przejście dla pieszych na Waszyngtona
ło/sk
Źródło zdjęcia głównego: zielone mazowsze