Jak informuje stołeczny ratusz, na odcinku zachodnim montują torowiska i kable. Na stacjach trwają prace wykończeniowe, tynkowane są ściany, powstają schody i szyby windowe, natomiast na stacji Bemowo zamontowano pierwsze peronowe schody ruchome.
Po peronie stacji Bemowo można już przejść po docelowych płytkach. Trwa ich układanie na peronie stacji Ulrychów, w przejściach podziemnych i na klatkach schodowych. "Wykańczane stacje Bemowo i Ulrychów to łącznie 11 500 metrów kwadratowych murów do tynkowania, ponad 6500 metrów kwadratowych płytek ceramicznych do ułożenia w pomieszczeniach technicznych oraz około 10 500 metrów kwadratowych posadzek kamiennych w przejściach podziemnych i na peronach" - wylicza miasto.
Prace trwają też w tunelach metra. Układane są szyny, montowane jest zbrojenie. Wzdłuż torów kładzione są rynny, w których zostaną położone kable systemów łączności i sterowania ruchem. Na powierzchni przebudowywane jest skrzyżowane ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Montowane jest torowisko tramwajowe.
Prace postępują też na praskim odcinku drugiej linii metra. Dobiega końca budowa torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza, został do wybetonowania już tylko niewielki odcinek. Na wszystkich stacjach zamontowano pierwsze schody ruchome. W częściach technicznych zostały zamontowane drzwi i położono płytki na ścianach. Na stacji Kondratowicza "można zobaczyć już kamienne posadzki w części pasażerskiej, a także stanowiska pod przyszłe bramki biletowe". W tunelach trwa montaż rynienek, w których znajdą się kable. "Te elementy są budowane z dużym zapasem - w przyszłości łatwo będzie można na przykład umieścić nowy światłowód bez potrzeby rozkopywania miasta na powierzchni" - podał ratusz.
W drugiej połowie 2020 roku
Druga linia metra ma połączyć Bemowo z Targówkiem i będzie liczyć 21 stacji. W tej chwili gotowy jest odcinek liczący trzynaście stacji łączący Wolę z Targówkiem. Równolegle trwa budowa nowych stacji na Bródnie i na Bemowie. Na lewym i prawym brzegu powstanie pięć nowych stacji: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsi pasażerowie mają z nich skorzystać w drugiej połowie 2022 roku.
Na granicy Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek drugi linii metra. Długość torów wyniesie nieco ponad 2,5 kilometra. Za ostatnią stacją powstaną tory odstawcze dla pociągów metra. Na Targówku trzy budowane stacje połączą 4 kilometry torów. Za ostatnią stacją również powstaną tory odstawcze.
Informowaliśmy też o opóźnieniach na budowie metra na Bemowie. W związku z zakażeniami koronawirusem u budowniczych metra, nie było komu obsługiwać tarcz TBM.
Do Polski płyną już nowe tramwaje dla Warszawy od koreańskiego dostawcy:
Autorka/Autor: mp
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta Warszawy