Droga rowerowa wzdłuż POW. Miasto ogłosiło przetarg na budowę brakującego fragmentu

Miasto ogłosiło przetarg na budowę brakującego fragmentu trasy rowerowej wzdłuż POW
GDDKiA: tunel POW pod Ursynowem zostanie otwarty jesienią
Źródło: TVN24
Zarząd Dróg Miejskich poinformował w poniedziałek, że ogłoszony został przetarg na uzupełnienie trasy rowerowej wzdłuż ulicy Płaskowickiej. Zaprojektowany odcinek połączy się z drogami rowerowymi powstającymi w ramach budowy ursynowskiego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy.

Jak przekazał ZDM w komunikacie, inwestycja ma wypełnić lukę w projekcie realizowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Na POW powstało już 26,8 km infrastruktury dla rowerów, a kolejne 5,6 km czeka jeszcze na otwarcie tunelu. Dopiero wówczas możliwe będzie oddanie do użytku nowej infrastruktury, która formalnie nadal jest placem budowy. Dla zachowania ciągłości trasy rowerowej łączącej Ursynów z Wilanowem i Wawrem potrzebny jest brakujący fragment wzdłuż ulicy Płaskowickiej. 

"Właśnie ogłosiliśmy przetarg na budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po południowej stronie tej ulicy na ok. kilometrowym odcinku od ul. Pileckiego do al. Komisji Edukacji Narodowej" - czytamy w komunikacie ZDM.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>

Prace planowane na przyszły rok

Drogowcy poinformowali, że prace na odcinku od alei KEN do Cynamonowej są wstępnie planowane na przyszły rok. "Przewidywany zakres robót jest tam większy i obejmuje również budowę ronda u zbiegu z Lanciego. Zarząd Dróg Miejskich ma na ten cel zarezerwowane finansowanie, środki zostały przyznane przez radnych i zapisane w Wieloletniej Perspektywie Finansowej" - poinformował ZDM.

Oferty można składać do 27 września. Wybrany wykonawca będzie miał na realizację zadania 70 dni od momentu podpisania umowy.

Jednocześnie drogowcy przypominają, że na drugim końcu nieoddanego jeszcze odcinka trasy ekspresowej również powstaje infrastruktura rowerowa . W lipcu rozpoczęła się tam budowa przedłużenia ulicy Branickiego tak, aby połączyć ją z obwodnicą. Projekt objął również budowę drogi dla rowerów po północnej stronie jezdni oraz dodatkowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego na wysokości Branickiego 18.

Czytaj także: