Zakończyły się prace na kolejowej części mostu gdańskiego. Jak poinformowały Polskie Linie Kolejowe, od soboty pociągi poruszają się tam dwoma torami.
Prace objęły półkilometrową przeprawę pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa Zoo.
Bardziej wytrzymały, dostosowany do wyższych prędkości
Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, jeszcze przed otwarciem wyremontowanej konstrukcji inwestor przeprowadził próby obciążeniowe i dynamiczne, potwierdzające przystosowanie mostu do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów.
Zmodernizowana przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł i wzmocnione podpory. Jak zapewniają kolejarze, jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości. "Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście" - czytamy w komunikacie.
Po zmodernizowanej konstrukcji pociągi pasażerskie mogą poruszać się z prędkością 120 km/h, a towarowe - 100 km/h. Zwiększyła się również przepustowość linii.
Prace na moście Gdańskim kosztowały ponad 75 milionów złotych.
ab/b
Źródło zdjęcia głównego: PLK