Do końca sierpnia potrwa ostatni etap prac na dworcu Warszawa Zachodnia. Specjalna maszyna szlifuje nowe tory. Po tym zabiegu przejazdy pociągów będą cichsze.
Na Dworcu Zachodnim trwają prace. Jednym z elementów modernizacji stacji Warszawa Zachodnia była wymiana 31 kilometrów torów. "Ostatnim etapem prac torowych jest szlifowanie szyn, co ma zapewnić cichszy przejazd składów przez ważną stację w stolicy. Ten proces trwa od połowy lipca i odbywa się nocami, dzięki czemu minimalizowany jest wpływ robót na ruch pociągów" - wyjaśnia w komunikacie Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace przy szlifowaniu szyn potrwają do końca sierpnia.
Do tej pory prace przeprowadzono na 11 kilometrach torów, z planowanych 31 kilometrów.
Inwestycja za dwa miliardy złotych
Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju.
"Wszystkie perony są już zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe" - wylicza Jakubowski.
Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" wart jest około 2 miliardów złotych netto. Jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Karol Duleba/Budimex S.A.