Szlifują 31 kilometrów torów na stacji Warszawa Zachodnia

Szlifowanie szyn na Dworcu Zachodnim
Tak ma wyglądać Dworzec Zachodni po modernizacji
Do końca sierpnia potrwa ostatni etap prac na dworcu Warszawa Zachodnia. Specjalna maszyna szlifuje nowe tory. Po tym zabiegu przejazdy pociągów będą cichsze.

Na Dworcu Zachodnim trwają prace. Jednym z elementów modernizacji stacji Warszawa Zachodnia była wymiana 31 kilometrów torów. "Ostatnim etapem prac torowych jest szlifowanie szyn, co ma zapewnić cichszy przejazd składów przez ważną stację w stolicy. Ten proces trwa od połowy lipca i odbywa się nocami, dzięki czemu minimalizowany jest wpływ robót na ruch pociągów" - wyjaśnia w komunikacie Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace przy szlifowaniu szyn potrwają do końca sierpnia. 

Do tej pory prace przeprowadzono na 11 kilometrach torów, z planowanych 31 kilometrów.

Inwestycja za dwa miliardy złotych

Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju.

"Wszystkie perony są już zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe" - wylicza Jakubowski.

Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" wart jest około 2 miliardów złotych netto. Jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj także: