Budowa drugiej linii metra. Bemowskim odcinkiem podziemnej kolejki przejechał na razie skrajnik mechaniczny, nazywany przez pracowników Metra Warszawskiego "Wojtusiem". Pojazd sprawdzał, czy w tunelu nie ma żadnych przeszkód, o które mogłyby zahaczyć pociągi. Pociąg testowy na Bemowie wyjedzie na tory na przełomie marca i kwietnia.
Jak podała w komunikacie Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego, skrajnik "Wojtuś" swoją pracę rozpoczął w tunelu pomiędzy funkcjonującą stacją C06 Księcia Janusza a budowaną C05 Ulrychów na linii M2. - Z prędkością kilku kilometrów na godzinę jechał pchany przez drezynę w kierunku torów odstawczych za stacją C04 Bemowo - opisała rzeczniczka.
Przeszkody będą usuwane
Wytłumaczyła również, czym jest sam skrajnik. - To pojazd techniczny wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. W ten sposób skrajnik odzwierciedla przestrzeń, w której bezpiecznie może poruszać się tabor metra. Nie mogą się w niej znaleźć jakiekolwiek stałe elementy lub urządzenia techniczne - podkreśliła Bartoń.
Rzeczniczka przyznała, że podczas sprawdzania tunelów na Bemowie wykryto miejsca drobnych kolizji ze skrajnią, takich jak tymczasowe ogrodzenie w części technicznej stacji czy zbytnio wysunięte oznakowanie dla maszynistów. - Wszystkie tego typu przeszkody są na bieżąco przesuwane lub usuwane - zapewniła.
"Wojtuś" na cześć długoletniego pracownika metra
Kontrolę zachowania skrajni wykonują pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości Metra Warszawskiego przy udziale przedstawicieli budowniczych metra z firmy Gulermak. - Sam skrajnik to oczko w głowie pracowników MW. Ochrzcili go imieniem "Wojtuś" na cześć jednego z długoletnich, już emerytowanych pracowników - wytłumaczyła rzeczniczka.
Kolejnym etapem sprawdzenia budowanych odcinków metra - po kontroli skrajnikiem, są jazdy pociągu testowego. Na Bemowie wyjedzie on na tory na przełomie marca i kwietnia.
Druga linia metra na Bemowie
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 "Ulrychów" - położonej w ciągu ulicy Górczewskiej i C04 "Bemowo" - zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gulermak i Astaldi.
W lutym informowaliśmy, że znane są terminy otwarcia stacji metra na Bemowie i Bródnie. Powołując się na dwa niezależne źródła, portal transport-publiczny.pl podawał wówczas, że pociągi z pasażerami do stacji C4 Bemowo C5 Ulrychów miałyby ruszyć 11 czerwca. Z kolei otwarcie trzech stacji na prawym brzegu Wisły: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno ma nastąpić 10 września.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie