Media

Media

Największa i najstarsza gazeta w Waszyngtonie - "Washington Post" trafiła w ręce Jeffa Bezosa, założyciela serwisu Amazon. Wydawnictwo Washington Post Company sprzedało swój flagowy dziennik za 250 mln dolarów - poinformował w poniedziałek Donald Graham, którego rodzina posiadała ten amerykański dziennik od ośmiu dekad.

Czy państwo może naruszyć prawo do ochrony danych osobowych, aby zapobiec niebezpieczeństwu? Gdzie przebiega granica? - pytają niemieckie media. Do zastanowienia się nad tym problemem skłoniły nie tylko doniesienia o programach inwigilacji obywateli PRISM i "Tempora", ale także sposób, w jaki ujęto "autostradowego snajpera".

Niemiecki film "Nasze matki, nasi ojcowie" narusza dobre imię Armii Krajowej i nie jest zgodne z prawdą historyczną - powiedział w piątek w Sejmie minister kultury Bogdan Zdrojewski. Film został wyemitowany w trzech odcinkach na antenie polskiej telewizji publicznej.

Na kary grzywny w zawieszeniu za zniesławienie polityka PSL Eugeniusza Grzeszczaka skazał sąd dziennikarzy "Kuriera Słupeckiego". Chodzi o artykuł, w którym napisano, że polityk finansował z budżetowych pieniędzy firmę syna.

- Mamy poczucie sukcesu. To poczucie jest oparte o coś, co da się policzyć, czyli o widzów - mówił współtwórca TVN i TVN24 Mariusz Walter w "Dzień Dobry TVN" przy okazji 20-lecia powstania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Warszawska prokuratura umorzyła śledztwo ws. zabójstwa dziennikarzy TVP Waldemara Milewicza i Mounira Bouamrane w Iraku w 2004 roku z powodu nie wykrycia sprawców. Strona iracka nie ma dokumentów sprawy, a USA w ogóle nie odpowiedziały na wniosek o pomoc prawną.

Szef koncernu medialnego News Corp. 82-letni Rupert Murdoch wniósł pozew o rozwód ze swoją trzecią żoną, 44-letnią Wendi Deng. Para wzięła ślub w w 1999 r. Murdochowie mają dwie córki: 11-letnią Grace i 9-letnią Chloe.

Śmieszy mnie, ale i cieszy pozew za primaaprilisową publikację. Mam bardzo donośną kampanię reklamową za darmo - stwierdził w Radiu Zet Jerzy Urban. Donald Tusk wytoczył proces po publikacji tygodnika "NIE", który opublikował fałszywe stenogramy rozmów szefa rządu podczas meczu na Stadionie Narodowym.

- Premier był rysowany swastyką. Pisowskie szmatławce przedstawiają premiera jako mordercę, agenta, komunistę, nazistę. Premier tego do sądu nie podawał - powiedział w "Kropce nad i" w TVN24 poseł PO Stefan Niesiołowski, komentując proces Donalda Tuska z wydawcą tygodnika "Nie".

Spisy rozmów telefonicznych z ponad 20 numerów należących do dziennikarzy i edytorów Associated Press z dwóch miesięcy ubiegłego roku zdobył potajemnie Amerykański Departament Sprawiedliwości - podała w poniedziałek agencja. - To ogromna i bezprecedensowa ingerencja w sposób zbierania i obróbki informacji - twierdzi kierownictwo AP.

Irański sąd zniósł nałożony w marcu 2012 r. zakaz działalności w Iranie agencji informacyjnej Reutera - podała półoficjalna irańska agencja ISNA, powołując się na wiceministra kultury Mohammada Dżafara Zadeha.

Sławomir Nowak będzie się domagał od wydawcy tygodnika "Wprost" przeprosin za artykuł "o zegarkach". Miałyby one pojawić się we wszystkich mediach, które publikację cytowały. Adwokat ministra Roman Giertych koszt ich zamieszczenia wycenia na nawet 30 milionów złotych. I dlatego domaga się sądowego zakazu ewentualnej sprzedaży tytułu "Wprost" w ramach tzw. zabezpieczenia powództwa.