Rondo na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego – Przasnyska to inwestycja o którą apelowali mieszkańcy pobliskich osiedli. W audycie przejść dla pieszych to przez ulicę Krasińskiego otrzymało ocenę 1 (w skali od 0 do 5).
"Podstawowym celem skrzyżowań o ruchu okrężnym jest zwiększenie bezpieczeństwa, bo wymuszają zachowanie przepisowej prędkości jednocześnie nie wstrzymując ruchu. Tak będzie i w tym przypadku. Doświetlimy wszystkie przejścia dla pieszych znajdujące się w sąsiedztwie ronda. Dodatkowo te na wlotach, po których jeżdżą autobusy, zostaną wyposażone w azyle" – przekazuje w komunikacie stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.
Samo rondo o średnicy 26 metrów będzie miało wyspę centralną, nieprzejezdną, dzięki obsadzeniu jej krzewami. Na narożnikach skrzyżowania zasadzone zostaną krzewy okrywowe. Dodatkowo wzdłuż pasa drogi stanie siedem nowych drzew, które będę uzupełnieniem istniejącego już tam szpaleru.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami trzy bezzatokowe i wyposażone w wiaty przystanki autobusowe umieszczone zostaną za rondem. Dodatkowo w obszarze skrzyżowania uzupełnimy infrastrukturę rowerową.
ZOBACZ: Wielki audyt przejść dla pieszych. Setki do poprawy
Najniższa nota za bezpieczeństwo
Audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych bezlitosny był również dla okolic skrzyżowania ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki. "Miejsce jest niebezpieczne z uwagi na duży ruch ciężarówek, brak chodników i zieleń ograniczającą widoczność. Przejście przez ulicę Augustówka otrzymało najniższą notę, a audytor zaleciał stworzenie w tym miejscu ronda" – wyjaśnia ZDM.
Będzie ono miało 27 metrów średnicy, a jego wyspa i narożniki, podobnie jak na Żoliborzu, zostaną obsadzona krzewami.
"Przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania wyposażymy w azyle i doświetlmy. Przystanki autobusowe przeniesiemy za rondo – dodają drogowcy.
ZOBACZ: Jechał pod prąd. "Powiedział, że w Kalifornii nie mają rond". Nagranie.
Są chętni do wykonania prac
W przypadku żoliborskiego ronda wpłynęły cztery oferty (najniższa wynosi nieco ponad 6,5 mln zł), zaś mokotowskiego trzy (najtańsza opiewa na niecałe 8,3 mln zł). "Teraz czas na ich analizę, a następnie wybór najlepszych. Wybrani wykonawcy na realizację projektów będą mieli 180 dni od dnia podpisania umowy – zaznaczyli.
Oba ronda powstaną dzięki dofinansowaniu z rządowego funduszu Polski Ład, które dla żoliborskiego ronda wynosi 10,5 mln zł, a dla tego na Mokotowie – 8 mln zł.
Autorka/Autor: mg/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM