Spółka PKP PLK poinformowała w komunikacie, że od 13 października możliwe jest szybsze dojście na peron 9 od strony Alej Jerozolimskich. PLK SA i wykonawca robót, Budimex, wybudowały nowy chodnik łączący perony 8 i 9. Dzięki temu o 10 minut szybciej pasażerowie dojdą na wolski peron Warszawy Zachodniej. Droga dojścia prowadzi przez platformę numer 8 i bezpieczne przejście w poziomie szyn.
Docelowo na stacji wybudowane zostanie bezpośrednie przejście podziemne łączące peron 9 z peronami od Alej Jerozolimskich, co zwiększy dostęp do pociągów. "Nowa Zachodnia to także wygodna kładka, windy, schody ruchome, czyli elementy ułatwiające podróże tysiącom pasażerów pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych" – podano w komunikacie Ministerstwa Infrastruktury.
Koniec prac pod koniec przyszłego roku
Stacja Warszawa Zachodnia jest przebudowywana. Postępują prace przy budowie kolejnych nowych peronów. Montowane są kolejne elementy zadaszenia. Prowadzone są prace w branży torowej, sterowania ruchem kolejowym, teletechnicznej i sieci trakcyjnej. Powstaje także hala dworca do obsługi podróżnych od strony ul. Kolejowej.
Modernizacja rozpoczęła się w 2020 roku. Jeszcze w ubiegłym roku kolejarze zapowiadali, że prace zakończą się w roku 2023. W lipcu spółka PKP PLK poinformowała, że termin ten przesunie się na koniec przyszłego roku.
Autorka/Autor: dg/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK