W sobotę 1 października zmieni się organizacja ruchu na Woli, w związku z budową tramwaju na Kasprzaka. "Zamknięta zostanie jezdnia ul. Wolskiej w kierunku centrum, zmieni się także liczba pasów na pozostałych ulicach w obszarze nowego placu budowy" - zapowiedzieli tramwajarze.
Jak wskazały w komunikacie Tramwaje Warszawskie, podczas tego etapu prowadzone będą dalsze prace konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w rejonie skrzyżowania z ulicą Redutową oraz przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Dalej, w rejonie ulicy Wolskiej tramwajarze będą budowali nowy wiadukt, wstawiali mury oporowe i wykonywali konstrukcję torowiska. W rejonie parku kontynuowana będzie przebudowa sieci gazowej i budowa chodników. Jednocześnie w pasie rozdziału ulicy Kasprzaka wykonywane będzie nowe torowisko.
Zmiany od soboty
W sobotę, 1 października, o godz. 20 tramwajarze zamkną pas dzielący jezdnie ulicy Wolskiej oraz jej dwa pasy ruchu w stronę centrum, na odcinku od ulicy Goleszowskiej do ulicy Ordona. Na wysokości ulicy Redutowej kierowcy jadący w kierunku Śródmieścia będą mogli poruszać się dwoma pasami południowej jezdni ulicy Wolskiej, a następnie prosto ulicą Kasprzaka.
"Tak jak obecnie, w kierunku Bemowa ruch będzie poprowadzony najpierw dwoma (ul. Kasprzaka), a następnie trzema pasami (po połączeniu z Wolską). Z ul. Redutowej dostępne będą po jednym pasie do skrętu w lewo lub w prawo w ul. Kasprzaka. Jeden z pasów do skrętu z Redutowej w Kasprzaka w stronę centrum zostanie zamknięty. Przez ul. Wolską zostanie wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Redutowej" - zapowiadają TW w komunikacie.
Na ulicy Ordona pomiędzy Wolską a Kasprzaka zostaną wprowadzone dwa pasy ruchu w każdym kierunku: do skrętu w lewo oraz do jazdy prosto i w prawo. Wytyczony zostanie pas do skrętu w lewo z ulicy Kasprzaka w ulicę Ordona, w kierunku Wolskiej oraz z ulicy Wolskiej w Elekcyjną.
Pomiędzy ulicą Ordona i Bema wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie oraz lewe pasy obu jezdni ulicy Kasprzaka. Na rondzie Tybetu kierowcy z ulicy Kasprzaka będą mogli skręcić w lewo lub w prawo w aleję Prymasa Tysiąclecia lub pojechać prosto z obu kierunków. Za rondem dostępne będą po dwa pasy ulicy Kasprzaka. Jadący od strony centrum będą mogli skręcić w ulicę Bema - w lewo lub prawo z osobnych pasów. Na tej jezdni liczba pasów zostanie zmniejszona z czterech do trzech. Trzeci pas będzie służył do jazdy prosto w stronę alei Prymasa Tysiąclecia. Poruszający się od strony Bemowa będą mogli skręcić w Bema wyłącznie w prawo.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca 2022 roku.
Szybszy dojazd do stacji metra
"Tramwajarze wybudują około 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują około 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona" - przypominają TW.
Zapewniają, że trasa na Kasprzaka nie tylko zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, ale będzie również cieszyć oczy mieszkańców. Podobnie jak w przypadku innych realizowanych obecnie inwestycji, tak i tutaj tramwajarze zamierzają zazielenić torowisko. "Właśnie rozpoczęto układanie rozchodnika na nowych torach. Docelowo na tej trasie pojawi się 2,5 km zielonych torów" - wymieniają.
Realizacja inwestycji ma się zakończyć w połowie 2023.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd miasta