Umowa na przebudowę ronda w centrum podpisana. Prace mogą ruszyć za niecały miesiąc

Wizualizacja zmian w alei Jana Pawła II
Al. Jana Pawła II miała być zwężona
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Miasto podpisało umowę na przebudowę alei Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka. Początek prac planowany jest na przełom kwietnia i maja.

W przetargu na przebudowę fragmentu alei Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka spośród czterech ofert wybrano tę złożoną przez hiszpańską firmę Balzola. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo ma zainkasować 18 milionów złotych. We wtorek Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie poinformował o podpisaniu umowy

Jak zaznaczał w rozmowie z tvnwarszawa.pl Mikołaj Pieńkos z ZDM, przetarg udało się rozstrzygnąć, bo na ostatniej sesji Rady Warszawy przyznała drogowcom środki na ten cel.

- Jest to kwota niższa niż zakładał budżet. Liczymy, że roboty rozpoczną się najwcześniej na przełomie kwietnia i maja - mówił nam Pieńkos. Jednocześnie zaznaczył, że ze względu na wyjątkową sytuację, czyli stan epidemii, ten zakładany termin nie jest ostateczny i może ulec zmianie.

Urzędnikom zależy, żeby rozpocząć przebudowę jak najszybciej, również ze względu na znacznie mniejszy ruch. To mogłoby zminimalizować utrudnienia dla jego uczestników.

Zwężenie jezdni i więcej zieleni

Aleja Jana Pawła II przejdzie metamorfozę między rondem ONZ a Nowogrodzką, łącznie z rondem Czterdziestolatka. Zostanie zwężona z pięciu do trzech pasów w obu kierunkach. Plan modernizacji zakłada, że po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i szersze chodniki. Zostaną też wybudowane zatoki postojowe, pojawią się szpalery drzew. Urzędnicy twierdzą, że po zmianach będzie wygodniej i bezpieczniej.

Na rondzie Czterdziestolatka wyznaczone zostaną nowe naziemne przejścia dla pieszych. Pasy zostaną poprowadzone przez aleję Jana Pawła II, przy przystankach tramwajowych, a także w Alejach Jerozolimskich po stronie zachodniej (wraz z przejazdem rowerowym). Mają ułatwić pieszym, a szczególnie osobom starszym i niepełnosprawnym podróż z Dworca Centralnego i z przystanków tramwajowych. Ale między dworcem a hotelem Marriott zebry nie będzie.

Oprócz nowych nasadzeń, po wschodniej stronie alei, przy skrzyżowaniu z ulicą Złotą, powstanie skwer. W tym oraz innych miejscach łącznie ustawionych zostanie 35 nowych ławek.

Zarząd Dróg Miejskich planuje, że wszystkie prace zakończą się do końca listopada tego roku.

Czytaj także: